אתרי מורשת, מוזיאונים וגנים ירוקים: הכירו את המקטע החדש של שביל ישראל

השביל המפורסם והארוך ביותר בארץ יעבור דרך המושבה ההיסטורית זכרון יעקב • המטיילים ייהנו ממבחר היסטורי ועשיר של מקומות כגון גן ירון, יקב כרמל, רחוב המייסדים, בית הכנסת "אוהל יעקב", מוזיאון העלייה הראשונה, מוזיאון ניל"י ועוד

סימון תוואי שביל ישראל בזכרון יעקב. צילום: ארז ארד, החברה להגנת הטבע

לאחר שצוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע סיים את סימונם של 2 מקטעים חדשים בשביל ישראל - מקטע 1 חרמון-בניאס ומקטע 2 בניאס-תל חי, היום (חמישי) הושלם מקטע נוסף של השביל כאשר לראשונה יעבור השביל הארוך ביותר בארץ דרך האזור ההיסטורי של המושבה זיכרון יעקב ופארק הטבע רמת הנדיב.

לדברי איציק בן דב, רכז סימון שבילים בחבר-ה להגנת הטבע, מטיילי השביל ייהנו ממעבר באתרי מורשת ותיירות במושבה, כגון גן ירון, יקב כרמל, רחוב המייסדים, בית הכנסת "אוהל יעקב", מוזיאון העלייה הראשונה, מוזיאון ניל"י - בית אהרונסון, בריכת בנימין, בית העלמין ההיסטורי, גן שם עולם ועוד. בנוסף, יעבור השביל בשולי הגן שמסביב לאחוזת הקבר של הברון רוטשילד ברמת הנדיב ויתחבר אל התוואי הקיים.

סימון תוואי שביל ישראל בזכרון יעקב // צילום: ארז ארד, החברה להגנת הטבע

סימון תוואי שביל ישראל ביקבי כרמל, צילום: איציק בן דב, החברה להגנת הטבע

גלי כהן, מנהלת תחום קהל ושיווק ברמת הנדיב, מוסיפה כי הגנים, הסרט, מתחם הפיקניק ושאר שירותי המקום פתוחים להנאת המטיילים ללא תשלום. "המטיילים יוכלו להיכנס, בשעות הפתיחה של האתר, לפארק הטבע ולגני זיכרון המשתרעים על שטח של 70 דונם ובהם גנים שונים בניחוחות שונים: גן הריחות, גן הוורדים, גן המפלים ועוד.

"בלב הגנים נמצאת רחבת הקבר בו קבורים הברון אדמונד דה רוטשילד, 'הנדיב הידוע', ורעייתו אדלאיד. אני ממליצה להיכנס גם למרכז המבקרים, שהיה המבנה הראשון בישראל שזכה בתו תקן לבנייה ירוקה. רחבת הקבר סגורה בשבת וחג, אנא תכננו בהתאם", סיכמה כהן.

סימון תוואי שביל ישראל ברמת הנדיב // צילום: גלי כהן, רמת הנדיב

סימון תוואי שביל ישראל בשער הגיא, צילום: איציק בן דב, החברה להגנת הטבע

בתוך כך, בעקבות הרחבת היישוב נווה שלום, צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע בשיתוף עם קק"ל, הסיט השבוע את שביל ישראל צפונה, וכעת הוא עובר במקביל לנחל נחשון ועין חילה. מעין חילה יעלה השביל לגבעת חתול ולתצפית על שער הגיא, שם ימצאו המטיילים את לוח המתכת עם מילות השיר של חיים גורי, "באב אל וואד", ומשם הוא מתחבר לתוואי הקיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר