מומחי תיירות מעריכים: החופשות יהפכו בקרוב לזולות יותר - זו הסיבה

משתתפים בוועידת התיירות העולמית צופים כי הפיצ'ר שיופיע ב-ChatGPT ישלח את הזמנת החופשה למפעילים תוך שהוא בוחן 'מי מציע את המחיר הטוב ביותר?' - ובכך יהפוך למתחרה ישיר לבוקינג

האם AI יוזיל את החופשה? אילוסטרציה. צילום: Envato

מומחי תיירות צופים כי חופשות יהפכו בקרוב לזולות וקלות יותר להזמנה - בזכות מהפכה טכנולוגית חדשה שמובילה OpenAI. "כאשר ChatGPT יביא את הלקוח לנקודת ההזמנה, הוא עשוי לשלוח את תוכנית החופשה למפעילים ולשאול 'מי מציע את המחיר הטוב ביותר?' - בעצם להפוך למתחרה ישיר של אמזון ובוקינג".

בשבוע שעבר הכריזה חברת הבינה המלאכותית על פיצ’ר חדש שיאפשר למשתמשים לבצע רכישות ישירות דרך ChatGPT, בשיתוף עם פלטפורמות הסחר המקוון Etsy ו-Shopify. מדובר בצעד שמומחים מעריכים כי ישנה מן היסוד את הדרך שבה אנשים מזמינים חופשות ואת שוק התיירות כולו.

"מתחרה ישיר של בוקינג". אילוסטרציה, צילום: רויטרס

לפי הודעת החברה, "משתמשים יכולים כעת לקנות ישירות ממוכרים אמריקנים ב־Etsy, ובקרוב גם מיותר ממיליון סוחרי Shopify - בהם מותגים מוכרים כמו Glossier, SKIMS, Spanx ועוד. 

המהלך צפוי לשנות את פני המסחר המקוון: כ-700 מיליון המשתמשים השבועיים של ChatGPT יוכלו בקרוב לבצע רכישות ישירות דרך ממשק הבינה המלאכותית - מבלי להיכנס לאתרים חיצוניים. המשמעות היא עוצמה עסקית עצומה שתוענק ל-OpenAI, שתוכל לגבות עמלות מסוחרים ולהרוויח סכומי עתק.

"מהפכה של ממש בחופשות", צילום: ג'מיני

"מהפכה של ממש"

מומחים שהשתתפו השבוע בוועידת מועצת התיירות העולמית (WTTC) שנערכה ברומא העריכו כי ChatGPT או מערכת דומה תהפוך ל”סופר אפליקציה”, שער אחד שדרכו ניתן יהיה לתכנן, להזמין ולבצע את כל פעולות הנסיעה ברשת. גיא ג’ונסון, מגיש בערוץ בלומברג, אמר כי "מדובר בשינוי עצום - מודל חדש לגמרי. זו מהפכה של ממש".

גוראב בהטנגר, מייסד שותף של אתר הנסיעות TBO.com, הסביר כי השינוי יהיה חיובי במיוחד לצרכנים: “איכות השירות תשתפר, ועסקי תיירות יזדקקו לפחות עובדים. מנקודת מבטו של הלקוח - זה יהיה זול יותר, קל יותר להזמנה, והחוויה תהיה טובה בהרבה".

עם זאת, לדבריו, ההשפעה על חברות התיירות תהיה דרמטית עוד יותר: “כאשר ChatGPT יביא את הלקוח לנקודת ההזמנה, הוא עשוי לשלוח את תוכנית החופשה למפעילים ולשאול 'מי מציע את המחיר הטוב ביותר?' - בעצם להפוך למתחרה ישיר של אמזון ובוקינג.

פאולו בננטי, נשיא הוועדה לבינה מלאכותית באיטליה וחבר מועצת הייעוץ של האו”ם בנושא AI, ציין כי "אפשר לצפות שסוכן מבוסס בינה מלאכותית יתכנן חופשה באופן מדויק יותר מבני אדם".

החזון הזה אינו חדש - כבר בשנה שעברה דנו בכירי ענף התיירות באפשרות של שימוש במודלים מבוססי שפה כדי ליצור מסלולי טיול מותאמים אישית לנוסעים. עם זאת, לפי הודעת WTTC, כדי שהמהפכה הזו תתממש במלואה, עסקים בענף התיירות יצטרכו להשקיע בגיוס עובדים מיומנים בבינה מלאכותית, בתשתיות טכנולוגיות ובבניית אסטרטגיות AI ארוכות טווח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר