חברת סאות’ווסט איירליינס גורמת לסערה ציבורית. צילום: ideogram

מעוררת מחלוקת: חברת התעופה שתחייב נוסעים במידות גדולות לשלם כפול

סאות’ווסט איירליינס תחייב נוסעים כבדי משקל יחויבו לשלם על שני מושבים • ההחזרים יינתנו רק במקרים חריגים • תגובות ברשת מציירות תמונה של יחס מתנשא ואובדן אמון כלפי החברה

חברת סאות’ווסט איירליינס בארצות הברית, שנחשבה במשך שנים לאחת מחברות התעופה הידידותיות ביותר לנוסעים במידות גדולות, משנה מן היסוד את מדיניות ההושבה שלה - וגורמת לסערה ציבורית.

לפי ההודעה הרשמית, החל מ-27 בינואר 2026 נוסעים שזקוקים ליותר ממושב אחד יחויבו לרכוש שני מושבים מראש. החזר כספי עבור המושב הנוסף יינתן רק אם יתקיימו שלושה תנאים:

  1. שני הכרטיסים נרכשו באותו המחיר.
  2. בטיסה נותרו מושבים פנויים.
  3. הוגשה בקשת החזר בתוך 90 יום.
חברת התעופה סאות’ווסט אייליינס שמעוררת סערה, צילום: ויקיפדיה

בפועל, המשמעות היא שהחזר כספי כבר לא יינתן באופן אוטומטי, זאת גם אם הטיסה לא הייתה מלאה. התגובות לא איחרו להגיע. טיגרס אוסבורן, יו"ר ארגון לקידום זכויות אנשים במידות גדולות, אמרה כי "סאות’ווסט הייתה מגדלור של תקווה לנוסעים פלוס־סייז. המגדלור הזה כבה". גם ג'ף ג'נקינס, יוצר אתר Chubby Diaries, ציין כי השינוי מוסיף "עוד שכבת חרדה לחוויה שגם כך מלווה במתח גבוה".

מעבר לשינוי המדיניות, נוסעים מספרים כי גם רמת השירות בפועל רחוקה מלהשביע רצון. בפוסט שפורסם בקבוצת Travel Scam Alert בפייסבוק, אחד המטיילים תיאר את החוויה במילים קשות והביא שורה של טענות:

"הם איטיים מאוד במענה, במיוחד אחרי שכבר שילמת", כתב. לדבריו, גם ההסברים שקיבל טרם הנסיעה לא תאמו את המציאות: "התדרוך לא היה אמין".
ולבסוף סיכם במשפט חד: "ישנו חוסר ארגון מוחלט".

סאות’ווסט מחייבת נוסעים כבדי משקל לרכוש שני מושבים, צילום: ideogram

בהמשך, ג'נקינס טען כי אף איימו עליו בצעדים משפטיים לאחר שהעז לפרסם ביקורת בפייסבוק. תחושת התסכול הזו משתלבת היטב עם הבלבול וחוסר הוודאות סביב המדיניות החדשה של סאות’ווסט. נוסעים שבעבר סמכו על החברה שתאפשר להם לטוס בנוחות ובכבוד, מוצאים את עצמם כעת מתמודדים עם דרישות כספיות נוספות, חוסר שקיפות ולעיתים גם יחס מתנשא.

צעד עסקי או פגיעה בנגישות?

המהלך מגיע על רקע שינויים רחבים יותר בחברה: מעבר ממדיניות "הושבה פתוחה" לשיטת מושבים מוקצים מראש, לצד צעדים לייעול והגדלת הכנסות. אלא שבעוד שהשינוי עשוי לסייע כלכלית לחברה, הוא פוגע קשות בתדמית הנגישה והמכילה שטיפחה במשך שנים.

ניגוד בין הנוסעים אמור להעלות יותר?, צילום: ideogram

עבור נוסעים במידות גדולות שהיו רגילים לכך שסאות’ווסט היא חברה שמתחשבת בצרכים הייחודיים שלהם. מדובר בצעד אחורה. מה שהיה בעבר "לגיטימי", בלשון המטייל שפרסם את הפוסט, הופך בהדרגה למדיניות שנתפסת על ידי רבים כבלתי הוגנת, מבלבלת ואף משפילה. הנוסעים יצטרכו מעתה לקחת בחשבון לא רק את מחיר הכרטיס, אלא גם את הסיכון שייאלצו לשלם כפול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...