חברת Carwiz מואשמת באיומים מצד נציגים ואפילו אלימות כלפי תיירים (אילוסטרציה). צילום: נוצר באמצעות AI

קללות ואיומים על תיירים: השכרת רכב זולה שהסתיימה ביוקר

מקרים חדשים שנחשפו לאחרונה מצביעים על סחיטה של תיירים על ידי חברת Carwiz, הפועלת באירופה ובעולם

השכרת רכב בחו"ל גורמת ללא מעט תיירים להסתבך עם חיובים מפתיעים.

מה שנראה כמו דיל משתלם במיוחד - השכרת רכב החל מ־7 לירות שטרלינג ליום - הפך לסיוט עבור עשרות תיירים שנפלו קורבן, לטענתם, לשיטות הפעלה אגרסיביות ומפוקפקות מצד חברת ההשכרה הבינלאומית Carwiz, הפועלת ביותר מ־450 סניפים ברחבי העולם, כולל בלונדון, בוקרשט, מיאמי ועוד.

לקוחות מספרים כי נתקלו בדרישות לשלם על ביטוחים מיותרים, חיובים לא מאושרים בכרטיסי אשראי, טענות לנזקים שלא היו קיימים - ואפילו במגע פיזי וקללות מצד עובדים.

"הרגשתי מאויימת ברמה שלא הכרתי"

סימון ברון, תיירת לונדונית שהגיעה עם אחותה לנופש בבוקרשט, סיפרה כיצד נציג של החברה דחף אותה והטיח בה ובאחותה קללות לאחר שהתעקשה לא לשלם 200 אירו על ביטוח מיותר.

לדבריה: "הרגשתי מאוימת ברמה שלא הכרתי בכל שנותיי כמטיילת. גם האחיינית בת השנתיים שלי שאלה שוב ושוב ‘מה קרה לך דודה? מה עשה האיש הרע?’”

ימים לאחר מכן גבתה החברה מכרטיס האשראי שלה כ־360 ליש"ט ללא אישורה. הכסף הוחזר לאחר התערבות הבנק, אך סימון טוענת: "אני לא יודעת אם זה כוסה על ידי הבנק או שהחברה נאלצה להחזיר. מה שבטוח - הם ימשיכו לפעול כך כל עוד לא עוצרים אותם."

"חוייבתי מאות אירו על שריטה שלא הייתה"

מקרים דומים דווחו גם בפולין ורומניה. ביירון הייז, איש פיננסים מדבלין, קיבל דרישת תשלום של יותר מ־600 אירו על "מכה" ברכב שהחזיר ללא פגע:
"אני שוכר רכבים כמה פעמים בשנה, אין לי בעיה לשלם על נזק שגרמתי - אבל כאן הייתי חף לחלוטין," אמר.

גם טים האנט ורייצ'ל סים מוויילס טוענים שנאלצו לשלם מעל 1,100 ליש"ט על "נזקים" - למרות שבכלל לא השתמשו ברכב במהלך חופשתם בבוקרשט: "העדפנו מוניות זולות, הרכב עמד בחניה כל הזמן" סיפר האנט. לדבריהם, כאשר ניסו להתנגד לחיוב - רייצ'ל אף ספגה בעיטה מנציג החברה.

מאות תלונות - והחברה מתנערת

ב־Tripadvisor וב־Trustpilot נרשמו מאות ביקורות שליליות על Carwiz, מתוכן כ־200 דירוגים של כוכב אחד בלבד. התלונות חוזרות על אותן שיטות: חיובי יתר, דרישות לביטוחים מנופחים ונזקים מומצאים.

מנכ"ל החברה, קרשימיר דוברילוביץ', אף שלח מסרים מאיימים לאחד הלקוחות שהעז לפרסם ביקורת שלילית בלינקדאין.

בתגובה מסרה החברה: "אנו מתנערים לחלוטין מכל התנהלות לא אתית. מדובר במקרים בודדים שאינם מייצגים את ערכי החברה. חלק מהתלונות נובעות מבלבול בין מותגים הפועלים מאותו משרד. נבצע בדיקה פנימית וננקוט צעדים כדי למנוע הישנות מקרים דומים."

איך להגן על עצמכם בהשכרת רכב בחו"ל?

אל תתפתו למחיר זול מדי - לכו על חברות מוכרות.

תעדו כל שריטה ופגם בצילום ובווידאו לפני היציאה ממתחם ההשכרה.

אל תרכשו ביטוחים נוספים תחת לחץ - עדיף לרכוש פוליסה נפרדת מהארץ.

החזירו את הרכב עם מיכל דלק מלא בעצמכם.

שלמו בכרטיס אשראי - קל יותר לערער על חיובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...