מהחברה ששינתה את עולם הנופש הביתי למתחרה ישירה של רשתות המלונות. צילום: AFP

משנה את חוקי המשחק: Airbnb נכנסת חזק לתחום המלונות

החברה שזוהתה במשך שנים עם דירות נופש ושכירויות קצרות טווח, הופכת את בתי המלון לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה, במקביל להשקעה מאסיבית ב-AI

Airbnb, שהפכה שם נרדף לשכירת בתים ודירות לתיירים, מודיעה כעת על שינוי אסטרטגי: מלונות יהיו חלק בלתי נפרד מההיצע שלה.

בדו"ח הרבעוני השני של 2025 ובשיחת המשקיעים בשבוע שעבר, חשף המנכ"ל והמייסד השותף, בריאן צ'סקי, כי החברה "הולכת להיכנס בצורה הרבה יותר אגרסיבית לעולם המלונאות" - עם דגש על מלונות בוטיק ופנסיונים עצמאיים, בעיקר באירופה ובשווקים בינלאומיים.

המנכ"ל והמייסד השותף של Airbnb בריאן צ'סקי,

רבעון חזק - אבל המשקיעים לא השתכנעו

המהלך מגיע על רקע נתונים פיננסיים מרשימים: הכנסות של 3.1 מיליארד דולר - עלייה של 13% לעומת השנה שעברה ורווח נקי של 642 מיליון דולר. עם זאת, החברה הזהירה מהאטה בהמשך השנה בשל השקעות בטכנולוגיה והתאמות רגולטוריות, והמשקיעים הגיבו בירידה של מעל 6% במנייתה.

צ'סקי הסביר כי שילוב המלונות נועד לענות על צורך ברור: רבים מהגולשים ב-Airbnb לא מוצאים נכס מתאים או מעדיפים מתקנים ושירותים של מלון, בעיקר בתקופות עומס ובערים גדולות. בכך, Airbnb מקווה לסגור את הפער מול המתחרות המסורתיות בענף התיירות.

AI ככרטיס הביקור הבא

במקביל, החברה משיקה מהלך טכנולוגי שאפתני והופכת ל"יישום מבוסס AI" - המשמעות, הטמעת סוכן שירות לקוחות חכם הפועל בעזרת 13 מודלים ייעודיים של בינה מלאכותית, אשר נבנו על סמך עשרות אלפי אינטראקציות עם משתמשים.

Airbnb מטמיעה סוכן שירות לקוחות חכם (אילוסטרציה), צילום: נוצר באמצעות בינה מלאכותית -Google AI Studio

המערכת לא רק עונה על שאלות נפוצות, אלא גם מזהה באופן אוטומטי את הבקשה הספציפית של הלקוח - לדוגמה, ביטול הזמנה קיימת ומבצעת את הפעולה בפועל. בעתיד הקרוב היא צפויה להתרחב לשירותי תכנון נסיעה מלאים, כולל הצעות מותאמות אישית, חיפוש, השוואת מחירים והזמנה מיידית.

בנוסף, החברה מתכננת להוסיף תמיכה רחבה יותר בשפות, ולשלב את ה-AI בכל שלבי חוויית המשתמש, במטרה להפוך את האפליקציה לכלי מקיף לניהול כל צרכי הנסיעה.

המטרה, לדבריו של צ'סקי, היא להפוך את הפלטפורמה ל"אפליקציית הכול כלול" של עולם הנסיעות, שתאגד תחתיה בתים, מלונות, חוויות ושירותים נוספים.

צ'סקי סיכם: "אנחנו לא מתכוונים להפוך למוצר מדף. אנחנו בונים פלטפורמה רחבה שתמשיך לחדש ולהתפתח, עם עוד ועוד תחומים שייכנסו למשחק."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...