אל על בהודעה דרמטית: עסקת ענק שתשפיע על התעופה הישראלית

במסגרת עסקה שעליה חברת התעופה הישראלית צפויה לחתום, היא תרכוש כ-30 מטוסים צרי גוף של בואינג • שווי העסקה: 2.5-2 מיליארד דולרים • מתי המטוסים יסופקו ומה היתרונות שלהם לעומת אחרים? כל הפרטים

מטוס אל על (ארכיון). צילום: קוקו

לאחר משא ומתן שארך יותר משנה, אל על הודיעה הערב (שני) כי דירקטוריון החברה אישר לנהל מו"מ בלעדי עם חברת בואינג, לקראת חתימה על הסכם שבמסגרתו תרכוש החברה כ-30 מטוסים – ההסכם הגדול ביותר בתולדות חברת התעופה הישראלית.

כיום יש ברשות החברה כ-45 מטוסים, כך שהרכישה הצפויה תביא לכמעט הכפלת של כמות המטוסים שלה.

מטוס בואינג 737MAX (ארכיון),

ההכרזה מגיעה לאחר שאל על ערכה משא ומתן גם מול חברת איירבס, שהיא ובואינג הציעו את ההצעות שלהן לחידוש ולהצערת צי המטוסים צרי הגוף של החברה הישראלית. במסגרת העסקה, אל על תרכוש כ-30 מטוסים צרי גוף מדגם בואינג 737MAX בהיקף מוערך של כ-2.5-2 מיליארד דולרים. המטוסים יסופקו לאל על החל משנת 2027, ופרישת קבלתם תימשך מספר שנים.

דגם המטוס אותו אל על רוכשת נחשב לדגם "ירוק" שנמצא בשירות של כמה מחברות התעופה המובילות בעולם, בהן לופטהנזה, דלתא, אייר קנדה ויונייטד איירליינס, והוא מאפשר חיסכון משמעותי בהוצאות אחזקה ותפעול.

מטוס אל על (ארכיון), צילום: קוקו

כזכור, בהיסטוריה הלא רחוקה של המטוס היו כמה תאונות ותקופות שבמהלכם הוא קורקע ברחבי העולם, אך כרגע מדובר בענייני עבר. מאז תיקון התקלות, הרקורד הבטיחותי של המטוס נחשב לטוב וללא אירועים חריגים.

מדובר במטוסים שיוכלו לטוס ליעדים קרובים בלבד ולא ליעדים רחוקים כמו ארה"ב או תאילנד. המטוס אמור לכסות טיסות ליעדים כמו איחוד האמירויות בצד המזרחי של העולם ולכל מדינות אירופה בצד המערבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר