פרסום ראשון: קבוצה של יתומים ויתומות מ-7 באוקטובר נתקעו בנתב"ג

קבוצה של 33 נוסעים שכוללת את הילדים והמלווים שלהם הייתה אמורה להמריא היום לטיול במקסיקו, אך חברת התעופה ביטלה את הטיסה לארץ בעקבות האזעקות • "כואב הלב לראות אותם ככה"

קבוצה של 33 אנשים, בינהם יתומים נתקעו בנתב"ג . צילום: מאיר פבלובסקי צלם משפחה אחת

לאזעקה שהופעלה באזור המרכז בשעות הצהריים היום יש השפעה משמעותית על ילדים יתומים שאיבדו את שני הוריהם במתקפת 7 באוקטובר. קבוצה של 33 נוסעים שכוללת את הילדים והמלווים שלהם, הייתה אמורה להמריא היום לטיול במקסיקו, שמומן על ידי תרומות, אך חברת התעופה שהייתה אמורה להפעיל את הטיסה, ביטלה את הטיסה לארץ בעקבות האזעקות.

היו אמורים לטוס למקסיקו נתקעו בנתב״ג,

חברת התעופה הספרדית איבריה היא זאת שהייתה אמורה להפעיל את הטיסה. למרות ניסיונות שונים, לא הצלחנו להשיג את נציגות החברה בישראל והילדים והמלווים שלהם, שהיו אמורים לטוס עם חברת התעופה הספרדית למדריד ושם להחליף מטוס בדרך למקסיקו, נותרו כרגע ללא מענה.

מטוס של חברת איבריה, צילום: ארכיון

בשיחה עם חלק מהם, הם מספרים כי הנציגים בנתב"ג לא נותנים להם מענה והם יושבים בנמל התעופה בן גוריון ללא תשובה ומבלי לדעת האם יימצא פתרון שיוכל לאפשר להם לטוס למקסיקו. חברות תעופה שונות מנסות למצוא להם פתרונות, אך כרגע נראה שיש מגבלה בכמות המושבים שניתן לרכוש אליהם כרטיסים ובשלב זה, אין פתרון שיאפשר לקבוצה להגיע לטיול המיוחל במקסיקו.

"אנחנו כאן, הילדים עצובים ובוכים, כואב הלב לראות אותם ככה. מדובר בילדים שאיבדו לפחות את שני הוריהם, יש כאלה שאיבדו גם אחים ובני משפחה נוספים, ממש כואב", מספרים לנו נציגים שנמצאים איתם כרגע בנמל התעופה בן גוריון. את טיסת ההמשך ממדריד למקסיקו הם ככל הנראה כבר פספסו וכעת, חברת התעופה הספרדית עדיין לא מפעילה את הטיסה המדוברת לישראל. המשלחת מנסה למצוא פתרונות יצירתיים שכוללים גם פיצול לכמה מטוסים, כדי לצאת לנסיעה שכל כך חיכו לה למקסיקו.

שנטל בלזברג, מנכ"לית עמותת" משפחה אחת" שמממנת את המסע של היתומים למקסיקו:

"אנחנו נמצאים במצב מאוד מתסכל. היתומים הללו איבדו את שני ההורים שלהם במתקפת ה7 באוקטובר והם חיכו שבועות רבים לצאת למסע הזה של "משפחה אחת", שהוא חלק מהתכנית הטיפולית שלנו לעיבוד האבל והשכול שהם חווים.

מדובר על עשרות ילדים ובוגרים, עם משפחותיהם, שנתקעו בשדה שעות ארוכות ללא מענה. זו אוכלוסיה שזקוקה כרגע לכל היציבות והביטחון שיש. רצינו להעניק להם את זה, והן חווים טלטלה.

אני קוראת לחברת Iberia ולרשות שדות התעופה למצוא פתרון עבור המשתתפים, על מנת שיוכלו להתחיל במסע החשוב הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר