לאחר הפרסום הראשון ב"ישראל היום": טופלה התקלה שגרמה לעומס בנתב"ג

בעקבות כשל ברדאר בישראל, לחברות התעופה הפועלות בנמל נמסר כי מספר התנועות המותרות במקום יצומצם באופן משמעותי • לאחר כ-3 שעות, התקלה סודרה במלואה

נוסעים בנתב"ג (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

לאחר מספר שעות, בנתב"ג הצליחו לתקן את התקלה שכפי שפורסמה היום (ראשון) ב"ישראל היום", פגעה בפעילות המכ"מ של נמל התעופה. החשש הראשוני היה כי הפגיעה תביא לצמצום משמעותי במספר התנועות המותרות בנמל.

על פי ההודעה שנמסרה מוקדם יותר היום על ידי היוקורונטרול (ארגון אירופי לבטיחות אווירית, ש"י), ההחלטה הייתה אמורה לצמצם את מספר התנועות בכל שעה בנתב"ג בעשרות אחוזים. לו ההחלטה הייתה מיושמת במלואה, חברות תעופה רבות היו נאלצות לשנות את מועדי הטיסה שלהן, מה שעלול היה להשפיע על נוסעים רבים. בסופו של דבר, התקלה תוקנה לאחר כ-3 שעות, כך שהפגיעה בפעילות השוטפת של נתב"ג הייתה קטנה מהצפי הראשוני.

תורים ארוכים מאוד בהמתנה לבידוק בנתב"ג, בינואר

בהודעה המקורית נכתב כי בעקבות כשל ברדאר בישראל, תהיה ירידה בכמות התנועות שיתאפשרו בארץ, מה שהביא לצפי לעיכובים משמעותיים. החשש היה כי במידה שהשיבושים היו נמשכים שעות ארוכות ואף מעבר לכך, הדבר עלול היה להשפיע באופן משמעותי על פעילות חברות התעופה בארץ. נכון לעכשיו, היקף הפגיעה במכ"מ לא ברור, וכך גם הנזק והסיבות שנגרמו בעקבותיו.

עומס בנתב"ג, צילום: יוסי זליגר

בשיחה עם "ישראל היום", בכירים ברשות שדות התעופה הסבירו את שקרה: "ישנה תקלה בבקרה דרום, ואנחנו עושים הכל כדי להתגבר עליה כמה שיותר מהר. תוך כדי התקלה הגבילו אותה למחצית מהתנועות הצפויות בכל שעה. ייתכנו עיכובים משמעותיים בשעות הקרובות. אנחנו מנסים להבין מה קורה".

מוקדם יותר הוסיפו בכירים בנתב"ג כי העיכובים עלולים היו להימשך מספר שעות, וביקשו מהנוסעים להתאזר בסבלנות בעקבות התקלה החריגה.

מרשות שדות התעופה נמסר לאחר פרסום הידיעה הראשונית: "בעיה בתמונה האווירית המרחבית תגרום לעיכובים בטיסות הנכנסות - וכנגזרת מכך בהמראות המטוסים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר