קנסות כבדים למי שלא ישלם: מס תייר חדש בכניסה לאחת מהערים היפות באירופה

מתכננים לטוס לוונציה? כדאי שתוסיפו לחישוב ההוצאות הכספיות גם מס עירוני, שנועד לצמצם את כמות התיירים ולהכניס סכום גבוה לקופת העיר • כמה הוא יעלה ובאילו ימים הוא יוטל על המטיילים?

הפגנות בוונציה נגד ההחלטה להטיל מס תיירים // צילום: עדי רובינשטיין

ערים רבות ברחבי העולם מתמודדות עם עומס תיירים. בשנים האחרונות ראינו הפגנות בברצלונה, אמסטרדם וערים נוספות, שבהן קראו להפחתת כמות התיירים במטרה לאפשר לאזרחים שמתגוררים בהן להצליח לנהל אורח חיים שגרתי עם פחות עומסים בכבישים, תורים בבתי הקפה והחנויות ורעש ברחובות.

החל מהיום (חמישי), נכנס לתוקפו חוק חדש בוונציה שבאיטליה, אחת הערים המתוירות בעולם, שעל פיו תהיה חובה לשלם חמישה אירו בכניסה למרכז העיר ולאזורים המבוקשים ביותר במטרה לצמצם את כמות התיירים, ובמקביל להכניס סכום לא מבוטל לקופת העיר. חובה התשלום התחילה כאמור היום, ותהיה בתוקף עד 5 במאי.

ונציה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

במהלך חודש מאי המס יהיה בתוקף בימים שבת וראשון, וכך גם בחודש יוני - למעט סוף השבוע הראשון של החודש. הדרישה לגביית המס החדש תימשך גם בחודש יולי, כאשר רק ב-6-7 וב-13-14 ביולי תהיה חובת גביית המס. על פי הדיווח, בשנה הבאה צפויה הרחבה של ימי המס.

במקביל, בוונציה צפויים להגביל את מספר התיירים שיגיעו בקבוצות, לכאלה שיכללו עד 25 אנשים בלבד. בטיולים מאורגנים רבים, הקבוצות מגיעות במספרים גדולים יותר, ולפעמים אף באופן משמעותי, וההחלטה שצפויה להיכנס לתוקף בקרוב תאלץ מדריכים רבים לפצל את הקבוצות, וכנראה שאף להוסיף מדריך נוסף לצידם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר