כאוס באירופה: שביתות רבות צפויות להשפיע על מיליוני נוסעים ברחבי העולם

עובדי הביטחון בנמל התעופה הבריטי הית'רו שובתים למשך 31 ימים מהחודש ועד סוף אוגוסט, באיטליה ובצרפת צפויות כמה שביתות בחודש הקרוב – וכך גם במדינות נוספות ביבשת • כל הפרטים

נוסעים בנמל התעופה הית'רו (ארכיון). צילום: איי.אף.פי.

מגפת הקורונה כבר מזמן מאחורינו, אבל המגפה שהגיעה אחריה קשורה דווקא לשביתות בעולם התעופה והתחבורה.

הכל החל בשנה שעברה, כששביתות רבות פקדו את ארצות הברית ואת מדינות אירופה, וכעת אנו רואים רשימה ארוכה של שביתות שצפויות להתקיים ברחבי אירופה, כשישנו סיכוי לא מועט בכלל שהרשימה הזו תתארך.

נוסעים בנמל התעופה הית'רו (ארכיון), צילום: איי.פי.

דוגמה לכך ניתן למצוא בבריטניה, שם עובדי הביטחון בנמל התעופה הית'רו שובתים למשך 31 ימים החל מהחודש ועד סוף חודש אוגוסט. השביתה צפויה להשפיע על תנועת הנוסעים בנמל התעופה הגדול בבריטניה וייתכנו שם שיבושים, עיכובים וביטולים לאורך כל הקיץ. התאריכים שנותרו לשביתה שכבר החלה שם הם 30-28 ביוני, 16-14, 24-21  ו-31-28 ביולי, 14-11, 20-18 ו-27-24 באוגוסט.

באיטליה, עובדי מערך הכבודה פתחו היום (שלישי) בשביתה, ב-7 ביולי צפויה שביתה של התחבורה הציבורית במדינה ושמונה ימים לאחר מכן, ב-15 ביולי, תחל שביתה של הפיקוח האווירי בארץ המגף. כל זאת, בנוסף לשביתה שהתרחשה שלשום, אז שבתו אנשי צוות הביטחון בנמל התעופה במילאנו.

בספרד צפויה שביתה של עובדי אייר אירופה, חברת תעופה שטסה גם לישראל, לצד שביתה של חברה שלא מפעילה טיסות לארץ, שנקראת אייר נוסטרה, שבמהלכה ישבתו טייסי החברה. בפורטוגל השכנה הסתיימה אתמול שביתה בת שלושה ימים בנמל התעופה בליסבון, וב-26-24 ביוני תתקיים שביתה של עובדי מערך הגבולות במדינה.

עמדת חברת התעופה אייר אירופה בנמל התעופה במדריד, בחודש שעבר, צילום: אי.פי.איי.

נוסף על כך, היום ומחר מתקיימת שביתה של עובדי התחבורה הציבורית בטולוז שבצרפת. חשוב לציין כי טרם הוחלט מתי יתקיים יום המחאות הבא במדינה בכל הנוגע להעלאת גיל הפרישה, אך בימי המחאה הקודמים הייתה השפעה גם על הטסים למדינה וממנה.

בשבדיה צפויה להתקיים ב-3 ביולי שביתה של עובדי הביטחון בנמלי התעופה, ואם לא ייחתמו הסכמים בנושא – היא עלולה להימשך גם עד 7 ביולי. בגרמניה מתקיימים דיונים בנוגע לשביתה אפשרית בתחבורה, כשעל פי הדיווחים תיתכן גם שביתת טייסים במהלך חודש יולי בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר