עד היום, נוסעים שהיו חוזרים לישראל היו צריכים לעמוד בתור ארוך למוניות או להתמודד עם מערך מסורבל יחסית. נוסעים רבים דיווחו בשנים האחרונות על נהגי מוניות שניסו לגבות מהם סכומים גבוהים מאוד ואחרים טענו כי נהגי המוניות נסעו באיטיות או בדרכים ארוכות מהרגיל, כיוון שביקשו להפעיל מונה. במשרד התחבורה החליטו לצאת במכרז להסדרת הנושא והיום (רביעי), החל השירות הטכנולוגי החדש שיאפשר להזמין מונית בצורה יעילה, מסודרת ומפוקחת.
כזכור, חברת המוניות גט זכתה במכרז ותפעיל אפליקציה ומכונות אוטומטיות להזמנת מוניות, שאמורות להפוך את הזמנת המונית מנתב"ג ליעילה ובטוחה יותר. נכון לעכשיו כמעט אין תיירים זרים שמגיעים לבקר בישראל, אך כאשר יחזרו, מערך המוניות החדש אמור לסייע להם בהזמנת מונית בצורה נוחה ומפוקחת.
חברת גט תפעיל, תנהל ותפקח באמצעות כלים טכנולוגיים על מערך המוניות המוצע לישראלים החוזרים מחו"ל וכן לתיירים הנכנסים ארצה. נכון לעכשיו אף גורם רשמי לא יודע להבטיח אם האישור לאסוף נוסעים מנתב"ג יינתן רק למי שעובד עם גט. כעת מדובר בפיילוט של כשבועיים, שלאחריו ייכנס ההסכם לתוקף והשירות אמור לפעול באופן שוטף, החל מתחילת חודש מרץ. חשוב להדגיש כי המחיר לא יצוין בתחילת הנסיעה כמו ב-UBER ביעדים שונים ברחבי העולם, אלא ייקבע על פי המונה.
אפשרויות הזמנת המונית יהיו באמצעות האפליקציה של גט או באמצעות מכונות אוטומטיות שהוצבו כבר ביציאה מהמטוסים. לאחר איסוף המזוודות יגיעו הנוסעים לסדרנים, ימסרו להם את קוד הנסיעה שקיבלו ודיילי שירות יסייעו לנוסעים בהכוונה למונית שממתינה להם.
מארק און, מנכ"ל Gett ישראל: "הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג הן משימות בחשיבות עליונה עבור Gett. צוות החברה עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים בשדה התעופה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

