"בלבול מוחלט והרס רב": כאוס באחד מנמלי התעופה הגדולים באירופה

בעקבות התרעה על שריפה שפרצה בנמל התעופה הבריטי גטוויק, 32 טיסות עוכבו ו-7 אחרות בוטלו • נוסעים רבים פנו לרשתות החברות כדי להביע את זעמם: "לא היה סימן לצוות שינחה את הנוסעים מה לעשות"

נוסעים בנמל התעופה גטוויק (ארכיון). צילום: Getty Images

הצרות ממשיכות לרדוף את נמל התעופה גטוויק שבלונדון: עשרות אלפי נוסעים פונו אתמול (שני) מחלקו הצפוני של הנמל בעקבות התרעת שריפה. הפינוי חולל כאוס ענקי מקום, וזאת לאחר שרק בשבוע שעבר נרשמו ביטולי טיסות רבים בעקבות התפרצות מחלת הקורונה בין פקחי טיסה במגדל הפיקוח של הנמל.

נוסעים רבים שהיו בנמל התעופה בעת שההתרעה החלה לפעול טענו כי הנהלת המקום פינתה אותם מבלי למסור להם מידע מדויק על שהתרחש. "אנשים עמדו בחוץ מבלי לדעת מה קורה", "לא היה סימן לאף איש צוות", "נוצר בלבול מוחלט וציוד רב נהרס, אין סימן לצוות שינחה את הנוסעים מה לעשות", אמרו חלקם לתקשורת הבריטית. עם זאת, המתלוננים הביעו שמחה רבה לאחר שכלל הנוסעים נקראו לחזור אל הנמל 20 דקות אחרי שפונו החוצה ממנו.

הרבה בלגן. נוסעים בנמל התעופה, צילום: רויטרס


הנהלת נמל התעופה התנצלה על "אי הנוחות הגדולה", וציינה כי היא נערכה לכך שאף נוסע לא יחמיץ את העלייה שלו אל המטוס. עם זאת, אתר מעקב הטיסות FlightRadar24 הראה כי היו 32 עיכובי טיסה ו-7 ביטולים במהלך היום בגטוויק, אם כי לא ברור אם כל העיכובים האלו קשורים להתרעת האש.

בתגובה לתלונות, דוברות הנמל מסרה כי "טרקלין היציאה של הטרמינל הצפוני פונה עקב אזעקת אש. מה שהיה חשוב לנו זה בטיחות וביטחון הנוסעים, זה היה בראש סדר העדיפויות שלנו באותם רגעים, ואנחנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות שנגרמה להם במהלך האירוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר