בעקבות הפיגוע בגבול מצרים: בדקנו אם מסוכן לנפוש בסיני

ישראלים רבים תוהים אם חופשה בסיני הפכה מסוכנת בימים אלה לאחר האירוע הביטחוני הקשה • ראש המל"ל לשעבר מבהיר: "צריך להיות זהירים גם באזורים הבטוחים" • מסוכן או בטוח? ממה צריך להיזהר? והאם ההנחיות השתנו? בדקנו, וחזרנו עם תשובות לכל השאלות

סיני מוגדרת כמסוכנת. צילום: משה שי

שלושה חיילי צה״ל נהרגו אתמול (שבת) בפיגוע הקשה בגבול מצרים. בעקבות האירוע הביטחוני, ישראלים רבים תוהים אם מסוכן לנפוש בסיני בתקופה הקרובה ואם יש שינוי בהנחיות המל״ל.

 איתן בן דוד, שכיהן כראש המל״ל בפועל והיה אחראי על החלטות מסוג זה, מסביר: ״יש את דרום סיני ואת צפון סיני וההנחיות של המל״ל שונות לגבי שני האזורים הללו. לצפון סיני יש אזהרת מסע בדרגה 4, שהיא החמורה ביותר ולדרום סיני, אזור שארם עד טאבה, האזורים שבהם נופשים רוב הישראלים, יש אזהרת מסע בדרגה 2 שנחשבת לנמוכה יחסית. הפיגוע אתמול התרחש בצפון סיני, אזור שכבר תקופה ארוכה מוגדר ברמת סיכון גבוהה וכרגע אין שינוי״.

"להיות ערניים תמיד"

עוד אמר: "חשוב להדגיש שכאשר מתרחשים אירועים מסוג זה וגם כשלא, תמיד יש הערכות מצב של המל״ל ובחינה של המצב. אני מעריך שאם היה שינוי, היו מעדכנים בהקדם האפשרי, כנראה שאין שינוי ויש לפעול בהתאם להוראות הרשמיות של המטה ללוחמה בטרור.

ישראלים רבים מתכננים להגיע לסיני, האם זה כדאי?, צילום: ליאור מזרחי

"עוד דבר שחשוב להדגיש הוא שאם יש ספק, יש דרך ליצור קשר עם המל״ל ולקבל הנחיות לגבי אזורים מסוימים. בסופו של דבר, יש לנהוג בזהירות המתבקשת גם באזורים הבטוחים יותר ותמיד להיות ערניים״, מסכם בן דוד.

ראש המל"ל בעבר, איתן בן דוד, צילום: מיקי בן ארי מזרחי

בבדיקה באתר של המטה ללוחמה בטרור, ניתן לראות שאכן אזהרת המסע לאזור דרום סיני, האזור שבו נופשים רוב הישראלים הוא בדרגה 2, דרגה נמוכה ואזור האירוע הקשה שהתרחש אתמול הוא בדרגה 4, כך שכמובן שמאוד לא מומלץ להתקרב לאזור הזה.

בשיחה עם גורמים המעורבים בנושא, הם מסבירים שכרגע אין השפעה ממשית על הנופשים בדרום סיני וכל עוד לא מתפרסמות הנחיות רשמיות, אין להסיק מסקנות על סמך שמועות ברשתות החברתיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר