הותר לפרסום שמה של הלוחמת שנהרגה - סמל ליה בן נון ז"ל: שני לוחמים נוספים נהרגו באירוע

יום קרב בדרום: סמל ליה בן נון ולוחם נוסף נהרגו מאש שוטר מצרי שחדר לשטח ישראל סמוך להר חריף • בחילופי האש שהתפתחו עם המפגע נהרג לוחם נוסף ואחר נפצע באורח קל • במהלך הלילה סוכלה הברחת סמים גדולה באיזור התקרית

זירת הפיגוע בגבול ישראל-מצרים. צילום: דובר צה"ל

יום קרב בגבול ישראל-מצרי: דובר צה"ל התיר לפרסום את שמה של הלוחמת שנהרגה היום (שבת) באירועים סמוך לגבול ישראל-מצרים: סמל ליה בן נון ז"ל, בת 19, מראשון לציון. הודעה נמסרה למשפחתה. שמם של הלוחמים הנוספים שנהרגו באירוע טרם הותר לפרסום. מצה"ל נמסר כי המחבל הוא שוטר מצרי.

הלוחמים נהרגו בשתי תקריות שהתרחשו היום (שבת) בקרבת הגבול. הראשונה התרחשה ככל הנראה בשעות הבוקר המוקדמות, ובה נהרגו לוחמת ולוחם, בעת שאבטחו עמדה צבאית במרחב חטיבת פארן, סמוך להר חריף. מתחקיר ראשוני עולה כי השניים אותרו על ידי כוח שהוזנק למקום לאחר שלא ענו לקריאות ברשת הקשר.

סמל ליה בן נון ז"ל, נפלה הבוקר, צילום: דובר צה"ל

בהמשך, בסביבות השעה ה-11:00, במהלך סריקות אחר המחבל, נתקלו בו חיילי צה"ל וחיסלו אותו. במהלך חילופי האש נהרג לוחם צה"ל. במהלך האירוע נפצע נגד צה"ל באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.

בתדרוך עם כתבים, דובר צה"ל הגדיר היום את האירוע "המורכב והקשה" בגבול מצרים בתור פיגוע. לדבריו, בשעה 2:30 בלילה (אור ליום שבת) התבצע סיכול הברחה שלושה קילומטרים צפונית למקום שבו הלוחמים נהרגו. שווי הסמים במשלוח היה מיליון וחצי שקלים. מאוחר יותר, בזמן פעילות בבוקר, הלוחם והלוחמת נהרגו. הם נמצאו על ידי כוח שהוקפץ למקום כשהם בנפרד.

הר שגיא סמוך לגבול מצרים, היום, צילום: דוד גרינשפן

מתחקור ראשוני של הכוחות, המחבל ירה לעבר החיילים, ועדיין לא ידוע אם הירי קשור להברחה. בהמשך הגיע מפקד האוגדה בעוד הכוחות התחילו בסריקות. אז המחבל זוהה והתפתחו חילופי האש בהם הוא חוסל. בעקבות כך, כאמור, בוצע לעברו ירי והוא חוסל.

הערכת מצב ביטחונית

בעקבות התקרית הביטחונית בגבול מצרים, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון. כך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעדכן באופן שוטף על פרטי האירוע הביטחוני. 

הרמטכ"ל הרצי הלוי עם מפקד פיקוד דרום טולדנו וקצינים בכירים נוספים, צילום: דובר צה"ל

ביישוב רמת הנגב נמסר כי "בהמשך לדיווחים משעות הבוקר על תקרית ביטחונית וחילופי אש בגבול מצרים וסביבת הר חריף, חשוב לנו לעדכנכם כי ראש המועצה וקב״ט המועצה נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם צה״ל וכוחות הביטחון שמנהלים את האירוע. ביישובי המועצה השגרה נשמרת במלואה ואנחנו בקשר רציף עם הרבש״צים והרב״שים היישוביים. אנו נשוב ונעדכן בכל התפתחות נוספת". 

כוחות צה"ל עורכים סריקות אחר המפגע, צילום: רויטרס

בעקבות האירוע הביטחוני, משטרת ישראל נערכה בהתאם בצירי התנועה בדרום לשמירה על ביטחון האזרחים. החסימות ימשכו עד לסיום האירוע, ובמשטרה קראו לציבור להישמע לשוטרים המוצבים במחסומים.

החסימות מתבצעות במוקדים הבאים: 

כביש 241 צומת אורים.
כביש 232 צומת מגן.
כביש 234 צומת צאלים.
כביש 40: צומת משאבים, צומת טללים, צומת נאות חובב, צומת הנגב.
כביש 25 מערבית לנתיבות.
כביש 232 שער הנגב.
כביש 90 מחסום צפוני.
כביש 12.

 
חייל צה"ל במוצב הר חריף, סמוך למקום התקרית, היום, צילום: רויטרס

בגבול מצרים פועלים כוחות צה"ל כדי לסכל ניסיונות הברחה של סמים. רק בדצמבר האחרון התרחש אירוע חריג כאשר אזרח ישראלי, תושב הפזורה הבדואית נהרג מאש כוחות צה"ל במהלך פעולה לסיכול ניסיון הברחה.

הגבול ידע בעבר גם אירועי טרור קשים. לפני 12 שנה התרחשה באזור מתקפת טרור על ידי מחבלים שהסתננו ממצרים ופתחו באש על אוטובוסים, כלי רכב אזרחיים וכוחות הביטחון. בסופו של אותו יום, 18 באוגוסט 2011, נרצחו שישה אזרחים ישראלים ושני אנשי כוחות הביטחון נפלו באירוע. מלבדם נפצעו עוד 40 איש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר