רשמי: מדריך מישלן בדרך לישראל

במשרד התיירות החליטו להמשיך בתהליך בדרך לחתימה על הסכם עם מדריך התיירות היוקרתי • המשמעות היא שככל הנראה כמה מסעדות בארץ יקבלו בקרוב את הכוכבים הנחשקים

בקרוב בישראל (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

על אף הפרסומים על כך שמדריך מישלן יבוטל ולא יגיע לישראל, כעת הוחלט במשרד התיירות להמשיך בתהליך החשוב בדרך לחתימה על הסכם רשמי.

בהודעה שפורסמה מטעם שר התיירות, חיים כץ, נכתב כי "לאחר שהוצגה בפניו התוכנית, שר התיירות חיים כץ הכריע ואישר לקדם את כניסתו של מדריך מישלן לישראל. לאור העובדה שבשלב הראשון מישלן רואים היתכנות למתן כוכבים ורשימת מומלצים רק בתל אביב, השר כץ הנחה את המשרד לפעול מול עיריית ת"א, כך שהרשות תשתתף במימון הפרויקט. במקביל, גורמי המקצוע יפעלו מול מישלן להרחבת הסיקור ליתר חלקי הארץ".

השר חיים כץ. "אישר לקדם ולהכניס את המדריך לארץ", צילום: דודי ועקנין

המשמעות של ההחלטה היא שככל הנראה כמה מסעדות בישראל יקבלו בקרוב כוכבי מישלן, התואר שנחשב ליוקרתי ביותר בתחום הקולינריה העולמית.

ההחלטה אמורה לקדם באופן משמעותי את ישראל כיעד תיירותי, שכן תיירים רבים טסים במיוחד כדי ליהנות מקולינריה משובחת וכוכבי המישלן יציבו את ישראל בשורה הראשונה של יעדים פופולריים ברחבי העולם בתחום.

בתחילת השבוע שש מסעדות ישראליות נכנסו לרשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון מטעם 50best בחסות סן פלגרינו. המסעדה שזכתה במקום השישי במזרח התיכון היא ג'ורג' וג'ון כאשר OCD, מלגו ומלבר, אנימאר, A והבסטה נכנסו גם הן לרשימה.

אילו מסעדות יקבלו כוכבים?,

תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד": אנו מברכים את שר התיירות מר חיים כץ על קידום ההתקשרות מול מדריך מישלן למסעדות והמשך הפעילות לקידום הקולינריה והתיירות בישראל. בשבועות האחרונים פעלנו בתאום ובשיתוף לשכת השר ואף הכנו עוד נייר עמדה לבקשתם, נייר שמסביר ותומך בהשלמת המהלך אשר יעודד תיירות נכנסת ויקדם את מסעדני ישראל לכדי עמידה בשורה הראשונה עם מסעדני העולם.

"לאור אישור השר אנו בטוחים שזה עניין של זמן עד שתיכנס גם מסעדה כשרה למדריך מישלן ובטווח מסעדנים חזקים ביחד נכונים לעזור למשרד התיירות לקדם את המשך המהלך ככל שנידרש. שמחנו לשמוע על השתתפות עיריית תל אביב במהלך ואנו כמובן נשאף שהמדריך יכסה את כל מסעדני הארץ מדן ועד אילת. ברכות לשר וברכות למסעדני ישראל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר