רוזית בשיט לפני התקרית. המפעיל פוטר. צילום: אלבום פרטי

הורדת הישראלים מהסירה: חברת השיט לא מסתפקת בפיטורי הסקיפר - זה הצעד הבא שלה

החברה קיבלה אחריות מלאה ותארגן לעובדיה ביקור במוזיאון השואה הלאומי באמסטרדם • "כך יבינו את ההיסטוריה ויתייחסו לכל אורח בכבוד ובאנושיות"

חברת השיט ההולנדית אשר העסיקה מפעיל סירות שהוריד בשבוע שעבר ישראלים מהסירה לאחר שגילה מהיכן הם, לא מסתפקת בפיטוריו. החברה, שנקראת Those Dam Boat Guys מארגנת לעובדיה ביקור במוזיאון השואה הלאומי שנפתח לאחרונה באמסטרדם. "אנו מצפים מכל המדריכים שלנו להיות בעלי ידע מעמיק בהיסטוריה, אך ביקור זה יהיה כדי להבין טוב יותר את ההיסטוריה, ואת האחריות להתייחס לכל אורח בכבוד ובאנושיות".

כזכור, מפעיל הסירה (סקיפר) אשר הורה לרוזית ובנה לרדת באמצע השיט לאחר שגילה שהם ישראלים - פוטר מתפקידו. "הסרנו אותו מסידור העבודה, אין לנו כל עניין להעסיק קבלני משנה שיסרבו לתת שירות ללקוחות מכל סיבה שהיא", נמסר ל"ישראל היום" מטעם חברת השיט.

רוזית בסירה וההתכתבות המשפחתית לאחר התקרית, צילום: אלבום פרטי

מפעיל הסירה הוריד אותם ולא הסכים להחזיר אותם למקום המוצא. "ממש חששנו, הוא אפילו לא הסכים להחזיר אותנו", סיפרה רוזית. "הוא התחיל לדבר איתנו על השואה. שהיהודים עברו שואה ואיך אנחנו מעזים לעשות את זה לעם אחר. והוא מתחיל להתלהם ואמר 'אני לא יכול להמשיך את הטיול, לא יכול להיות בנוכחותכם. אני רוצה שתרדו מהסירה'. ביקשנו שלפחות יחזיר אותנו מהיכן שעלינו".

"פחדנו שייתקע בתעלות". השיט של רוזית, צילום: אלבום פרטי

"לעולם לא יקרה שוב בסירות שלנו"

"אין שום תירוץ למה שקרה, ואנחנו כל כך מצטערים שזה שהיה אמור להיות שיט מהנה בתעלות והפך לחוויה כל כך מטרידה", כתבו מטעם החברה לרוזית. "אנחנו הולכים לנקוט צעדים כדי לוודא שזה לעולם לא יקרה שוב בסירות שלנו. ראשית, הסקיפר בסיור שלך הוסר מייד מלוח הזמנים שלנו ולא יעבוד איתנו שוב. מה שהוא עשה הוא בלתי ניתן להגנה, והפר בבירור את קוד ההתנהגות של החברה שלנו, הקובע בבירור כי אפליה על רקע דת, גזע, לאום או כל סיבה אחרת, אסורה בשום אופן, ואנו מגנים לחלוטין את מה שהוא עשה".

"אנו מארגנים ביקור לצוות ולקבלני המשנה שלנו במוזיאון השואה הלאומי שנפתח לאחרונה כאן באמסטרדם. אנו מצפים מכל המדריכים שלנו להיות בעלי ידע מעמיק בהיסטוריה, אך ביקור זה יהיה כדי להבין טוב יותר את ההיסטוריה, ואת האחריות להתייחס לכל אורח בכבוד ובאנושיות".

"האופן שבו התייחס אליך הקפטן לשעבר שלנו סותר לחלוטין את עקרונות החברה שלנו, ואם תינתן לנו ההזדמנות נשמח לארח אותך שוב על הסיפון כדי לנסות להראות לך מה אנחנו באמת עושים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...