הממשלה מקדמת: סבסוד קו טיסה ישיר לארגנטינה

משרד האוצר צפוי להקצות 20 מיליון שקלים לתמרוץ חברות תעופה שיפעילו טיסות בקו המאתגר בין נתב"ג לבואנוס איירס • מחר מעלים הצעת מחליטים לסבסוד הקו

הטיסות הישירות יחזרו? בואנוס איירס. צילום: GettyImages

פרסום ראשון: לאור הידוק היחסים עם ממשל מיליי והצורך בחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, משרד האוצר צפוי להקצות 20 מיליון שקלים לתמרוץ חברות תעופה שיפעילו טיסות ישירות בין נתב"ג לבואנוס איירס, כך נודע ל"היום". מחר (שני) מעלים הצעת מחליטים לסבסוד הקו.

ממשלת ישראל צפויה לאשר הצעה דרמטית לעידוד הקמת קו תעופה ישיר בין ישראל לארגנטינה, זאת על רקע היעדר טיסות ישירות בין ישראל למדינות אמריקה הלטינית. לפי הצעת ההחלטה, יוקצו עד 20 מיליון שקלים בשנת 2026 מתוך עודפי תקציב הערבויות לענף התעופה (שהוקצו במקור בשל מלחמת "חרבות ברזל"), לטובת מנגנון תמרוץ לחברות תעופה שיפעילו את הקו בשנים 2028-2026.

בעל ברית קרוב. נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, צילום: אי.פי

המניע המרכזי: מדיניותו של חאבייר מיליי

בדברי ההסבר להחלטה מצוין כי ארגנטינה, תחת הנהגתו של הנשיא חאבייר מיליי, הפכה לאחת מבעלות הברית הקרובות ביותר של ישראל בעולם. הממשלה מדגישה את תמיכתה הפומבית והבלתי מסויגת של ארגנטינה בישראל בזירה הבינלאומית, במאבק באנטישמיות ובטרור האיראני.

בנוסף לשיקולים המדיניים, ישנם עוד גורמים: הקשר עם הקהילה היהודית - בארגנטינה חיה קהילה יהודית ענפה, והקו הישיר אמור לשמש כ"גשר אנושי" בין המדינות.

הזדמנויות כלכליות: הרפורמות הכלכליות שמקדם מיליי מייצרות הזדמנויות עסקיות חדשות לחברות ישראליות, שזקוקות לנגישות תחבורתית קלה יותר.

הפרטים הטכניים

התקציב ינוהל על ידי משרד האוצר והחשב הכללי בתיאום עם משרד התחבורה. המטרה היא להוריד את הסיכון הכלכלי עבור חברות התעופה (ישראליות או זרות) שייקחו על עצמן את הפעלת הקו הארוך, שנחשב למאתגר מבחינה תפעולית.

נכון להיום, נוסעים מישראל לארגנטינה נאלצים לעצור ביעדי ביניים באירופה, ארה"ב או ברזיל, מה שמאריך את משך הנסיעה משמעותית. הקו החדש צפוי לקצר את זמן הטיסה ולהפוך את ארגנטינה ליעד מרכזי ("האב") עבור ישראלים המטיילים בדרום אמריקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר