מה שהיה אמור להיות פתרון נוח ויקר יותר - טיסה ישירה לסרי לנקה - הפך עבור נוסעים רבים לסיוט מתמשך של כמעט יממה, שכלל עיכובים, עצירה לא מתוכננת, צפיפות קיצונית ותקלות חוזרות בדרך.
טיסת ארקיע IZ639, שהייתה אמורה להמריא ב־16 בדצמבר בשעה 05:30 בבוקר ולהגיע ישירות לקולומבו בסרי לנקה, עודכנה כבר בערב שלפני ההמראה: הנוסעים קיבלו הודעה על דחייה לשעה 7:00 בבוקר, וכן על עצירת ביניים בסיישל - שינוי משמעותי בטיסה שלמענה שולמה תוספת מחיר כדי להימנע מעצירת ביניים.
בפועל, ההמראה התעכבה עוד ועוד, ורק בסביבות 9:30 בבוקר המטוס יצא לדרך - איחור של כארבע שעות מהשעה המקורית, ועוד לפני שנלקחה בחשבון עצירת הביניים.
מיכל, אחת הנוסעות בטיסה, מספרת כי הסיבה שנמסרה לנוסעים לעצירת הביניים היא החלפת המטוס המקורי בו היו אמורים לטוס למטוס קטן יותר, "הסבירו לנו שהמטוס המקורי, שהוא גדול יותר, עבר תאונה ולכן נדרשת עצירה לתדלוק כי המטוס הקטן לא יכול להגיע בטיסה ישירה לסרי לנקה".
אלא שהתנאים על המטוס היו רחוקים מלהיות סבירים. “המטוס היה צפוף בצורה קיצונית ולא נוח בכלל לטיסה ארוכה”, סיפרה מיכל. “הוא לא בנוי להכיל נוסעים במשך כל כך הרבה שעות. השירותים היו עמוסים, כמעט בלתי נגישים, ולא סופק שירות בסיסי ראוי מעבר למים, בטח לא משהו שמזכיר טיסה ארוכה”.
עם הנחיתה בסיישל נאמר לנוסעים כי מדובר בעצירה קצרה לצורך תדלוק וחילופי צוות, וכי ההמראה תתבצע כמעט מיד. בפועל, התברר כי ככל הנראה ישנה תקלה נוספת, והנוסעים נאלצו להמתין על המטוס כשעתיים נוספות - מבלי יכולת לרדת ממנו, למעט יציאה קצרה עד המדרגות “כדי לנשום אוויר”.
לדברי ניר, נוסע נוסף בטיסה, הקשיים לא הסתיימו שם. לאחר ההמראה מסיישל, "עם ההגעה לאזור קולומבו, הודיע הטייס כי לא ניתן לנחות בשל שמן על המסלול. המטוס חג באוויר כשעה נוספת עד שניתן אישור לנחיתה".
בסופו של דבר, במקום לנחות בסביבות 18:30 כמתוכנן, המטוס נחת רק בסביבות השעה 2:00 בלילה, והנוסעים הגיעו למלון ב־5:00 לפנות בוקר. "עברנו מסע מפרך של כ־24 שעות מהרגע שייצאנו מהבית ועד שהגענו למלון בסרי לנקה. אנחנו מפחדים שהסיפור יחזור על עצמו השבוע בטיסה חזור", אומר ניר.
“ברור שתקלות יכולות לקרות”, מסכמת מיכל, “אבל כאן הכול קרה באותה טיסה - עיכובים, עצירה מפתיעה, תנאים קשים, ועוד עיכוב באוויר. זה היה פשוט סיוט. לכן יש דיבורים בין נוסעי הטיסה על תביעה ייצוגית”.
מחברת ארקיע נמסר בתגובה:
"בעקבות פגיעה של מטוס חברת Japan Airlines במטוס של ארקיע בנמל התעופה קנדי שבארצות הברית, הושבת המטוס באופן מיידי מטעמי בטיחות.
מתוך מחויבות מלאה לקיום הטיסה ולשירות לנוסע כערך עליון, ולצורך הימנעות מביטול או דחייה של הטיסה, הוצא מטוס איירבוס A321 מצי ההפעלה השוטף והופעל לטיסה זו. הפעלת מטוס זה חייבה עצירת ביניים לתדלוק, ובעקבות זאת נגרם עיכוב משמעותי בלוח הזמנים.
בנוסף, עם ההגעה לסרי לנקה נרשם עיכוב קצר נוסף עקב שמן שנמצא על המסלול, עד להשלמת טיפול השדה וקבלת אישור להמשך ההפעלה.
ארקיע מתנצלת מעומק הלב בפני נוסעיה על אי הנוחות שנגרמה, ומודה להם על הסבלנות וההבנה בנסיבות חריגות, בלתי מתוכננות ושאינן בשליטת החברה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
![[object Object]](/wp-content/uploads/2021/01/27/08/מורידים.-נכנסים.-מתאהבים.-דף-כתבה-מובייל.png)