תאגיד המדע, הטכנולוגיה והתעופה של סין (CASC) חשף את חבילת תיירות החלל המסחרית הראשונה שלו עם פתיחת יריד ההייטק הבינלאומי ה-27 של סין בסוף השבוע. הקבלן הממשלתי אמר כי ישתמש ברקטות וחלליות רב-פעמיות כדי להטיס נוסעים לגובה של כ-100 ק"מ מעל כדור הארץ, ולספק להם כמה דקות של חוסר משקל.
מחירי הכרטיסים יתחילו בכמיליון יואן (140,000 דולר). לצורך השוואה, SpaceX מציעה טיסה מסלולית במחיר של כ-55 מיליון דולר, ו-Blue Origin מכרה מושבים במחיר העולה על מיליון יורו. CASC הסינית שואפת להתחיל בטיסות בקיץ 2026, תאריך ש-Travel And Tour World כינה "צומת קריטי" עבור תוכנית החלל של סין.
China’s self-developed 3D-printed jet engine takes its first flight! ✈️
— Bridging News (@BridgingNews_) November 14, 2025
Developed by AECC (Aero Engine Corporation of China), the minimalist 3D-printed turbojet completed a 30-minute test flight, reaching 6,000 m altitude and 0.75 Mach speed — with all parameters running… pic.twitter.com/IrVmAbf6kO
כל טיסה אמורה להימשך 10 עד 15 דקות. חברות פרטיות סיניות רדפו אחרי מיזמים דומים. Deep Blue Aerospace כבר מכרה שני מקומות למשימה תת-מסלולית ב-2027 במחיר של 1.5 מיליון יואן כל אחד, כך דיווח South China Morning Post. החברה Space Circles הכריזה על סיורים משלה, אך לא חשפה את המחירים.
"קצב שיגורים גבוה יותר יוביל להפחתת עלויות ולהפצת טכנולוגיות", אמר מא שיאוקי מ-Space Circles. שוויו של סקטור החלל הסיני יגיע ל-2.5 טריליון יואן (351 מיליארד דולר) בסוף שנת 2025. נציגי CASC אמרו ל-Travel And Tour World כי המדינה שואפת להפוך למעצמת מדע וחלל עולמית עד 2050, כאשר התיירות מהווה מרכיב מרכזי.
יריד ההייטק צפוי למשוך כ-450,000 מבקרים במשך שלושה ימים, על שטח של 400,000 מ"ר ו-22 אזורים נושאיים, החל מבינה מלאכותית ועד חלל מסחרי. יותר מ-40 חברות בבעלות המדינה, כולל China Southern Power Grid ו-China Rare Earth Group, מתכוונות להציג ביריד.
Travel And Tour World העריך כי מפעילות תיירות החלל הסיניות יוכלו להטיס עד 1,000 אנשים בשנה בתוך עשור. אנליסטים אמרו כי החיפוש אחר רקטות רב-פעמיות בעלות נמוכה יקבע אם חברות סיניות יוכלו לשחוק את היתרון המוקדם של מתחרותיהן האמריקניות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
