נוסע חשב שהוא עובר התקף לב ומאשים את הדיילים ב"התעלמות ואיומים"

פאולו אוליביירה החל לחוש בקוצר נשימה ובכאבים • לדבריו, אמריקן איירליינס לא התייחסה ברצינות לתסמינים שלו והתעלמה מתלונותיו • לטענתו, אחת הדיילות אמרה לו כי “אין מה לעשות”, וכשהתעקש, היא האשימה אותו בהמצאת הסימפטומים

"לקבור את המקרה". אמריקן איירליינס. צילום: GettyImages

נוסע של אמריקן איירליינס בטיסה בת שבע שעות לברזיל חשב שהוא חווה התקף לב וכמעט איבד את ההכרה מהכאב שסבל ממנו - אך דיילי האוויר התעלמו מחששותיו, לא העניקו לו סיוע רפואי ואף איימו עליו. כך נטען בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית משפט מחוזי בפלורידה.

כעת, לאחר שהחברה הכחישה כל אחריות, הנוסע חושש שאמריקן איירליינס מנסה “לקבור” את המקרה על ידי התשה כלכלית שתמנע ממנו להמשיך במאבק המשפטי. פאולו אוליביירה מאורלנדו, פלורידה, טס עם אמריקן איירליינס לבקר את משפחתו בסאו פאולו, ברזיל, ב-18 ביוני 2023, כאשר לפתע החל להרגיש חולה מאוד וקרא לעזרה מהדיילים.

אחת הדיילות אמרה לו ש“אין מה לעשות”. אילוסטרציה, צילום: ג'מיני

חמש מתוך שבע שעות הטיסה ממיאמי לסאו פאולו כבר חלפו, כך שהמטוס היה בגובה רב מעל מרכז ברזיל, כשאוליביירה החל לחוש ברע. אוליביירה, אדם בריא וללא בעיות רפואיות ידועות, סיפר כי החל לחוש כאבים חזקים בחזה וקוצר נשימה' מצב שגרם לו חרדה רבה.

לדבריו, אמריקן איירליינס לא התייחסה ברצינות לתסמינים שלו והתעלמה מתלונותיו. אחת הדיילות אמרה לו כי “אין מה לעשות”, וכשהתעקש, היא האשימה אותו בהמצאת הסימפטומים. בהמשך, כך לטענתו, הפכה הדיילת לתוקפנית ומזלזלת, ואמרה כי הסטת הטיסה לנחיתת חירום תהיה רעיון גרוע, משום שכל הנוסעים האחרים “ייפנו נגדו”.

כשהמצב החל להסלים, מנהלת הצוות ניסתה להשתיק את אוליביירה, ואמרה לו “תשתוק או שהקפטן יקבל דיווח, ואז המצב שלך יהיה רע מאוד”. בסופו של דבר, למרבה המזל, התברר שאוליביירה לא היה חולה באופן חמור. עם הנחיתה המתינו צוותי חירום רפואיים, והבדיקות הראו כי המדדים שלו היו בטווח התקין.

אוליביירה אומר שהבעיה אינה בכך שלא אובחן כסובל ממחלה קשה, אלא בתגובה של הצוות לתסמינים שהציג באותו רגע. לדבריו, המקרה שלו משקף בעיה רחבה יותר בחברת התעופה.

הטייס התעלם - חברת התעופה תפצה במיליונים נוסע שעבר שבץ בטיסה

בספטמבר האחרון הורתה ערכאה בארצות הברית לאמריקן איירליינס לשלם פיצויים בסך 13.2 מיליון דולר לנוסע ולבני משפחתו, לאחר שדיילי החברה לא פעלו לפי הנהלים הרפואיים הנדרשים. הנוסע, חסוס פלאסנסיה, נותר במצב קריטי לאחר שלקה בשבץ מוחי קשה כשעה וחצי בלבד לאחר ההמראה בטיסה ל מדריד בנובמבר 2021. מאז הוא אינו מסוגל לדבר, לכתוב או ללכת, ונזקק להשגחה וסיוע מתמידים בביצוע פעולות יומיומיות כמו רחצה, שימוש בשירותים ואכילה.

פלאסנסיה היה עם אשתו כשהחלפתו לפתע לא הצליח להרים את הטלפון והחל למלמל מילים לא ברורות, בעוד המטוס עדיין עמד בשער. אשתו קראה לדיילים לעזרה, אך כשהגיעו, נראה כי התאושש - והדייל לא לקח את המצב ברצינות. במקום להזעיק צוות רפואי, הקפטן החליט להמריא. כשעה לאחר מכן לקה פלאסנסיה בשבץ נוסף, חמור בהרבה, אך סיוע רפואי ניתן לו רק כשעה לפני הנחיתה.

המושבעים קבעו כי גם אם לפעולותיו של פלאסנסיה היה חלק בתוצאות הפגיעה, צוות אמריקן איירליינס חרג מהנהלים הרפואיים הסטנדרטיים, דבר המהווה “תאונה” לפי אמנת מונטריאול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר