הטייס התעלם - חברת התעופה תפצה במיליונים נוסע שעבר שבץ בטיסה

על פי התביעה, הצוות לא התייעץ עם רופא והטייס אישר המראה • לאחר מכן הנוסע לקה בשבץ חמור יותר ונזקק לטיפול צמוד בביתו

שבץ בטיסה הוביל לפיצוי של מיליונים. אמריקן איירליינס. צילום: רויטרס

בית משפט פדרלי בקליפורניה הורה השבוע לחברת התעופה אמריקן איירליינס לשלם 9.6 מיליון דולר של פיצויים לחזוס פלאסנסיה, נוסע שלקה בשבץ במהלך טיסה של החברה.

הפיצויים כוללים הוצאות טיפול, סבל נפשי ומצוקה רגשית, לאחר שנקבע כי חברת התעופה אחראית על פי אמנת מונטריאול באי עמידה בתקני התעשייה ובמדיניות שלה עצמה במהלך מקרה חירום רפואי בטיסה בשנת 2021.

הטיסה המשיכה כרגיל. אמריקן איירליינס, צילום: רויטרס

התיק התמקד בטיסת אמריקן איירליינס ממיאמי למדריד. כשהמטוס עדיין חנה בשער בנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי, פלאסנסיה הראה תסמינים התואמים לשבץ חולף (TIA), כולל קושי להשתמש בטלפון ודיבור לא קוהרנטי. שבץ חולף הוא חסימה זמנית של זרימת הדם למוח, ולעתים קרובות מתואר כשבץ מוחי מקדים, על פי האיגוד האמריקני לקרדיולוגיה.

בתלונה נטען כי במקום להתייעץ עם הקו הרפואי של חברת התעופה או לבקש עזרה מרופא שנכח במטוס, הצוות אישר את ההמראה למרות התראות מצד אשתו של פלאסנסיה. הטייס דחה את חששותיה והתלוצץ עם פלאסנסיה, על פי El Economista.

הנוסע עבר שלושה שבועות בטיפול נמרץ במדריד, צילום: GettyImages

לאחר ההמראה, פלסאנסיה לקה בשבץ שני, חמור יותר. הצוות הורה לנוסעים אחרים להשגיח עליו, והטיסה נמשכה לספרד. לאחר הנחיתה במדריד, כעבור כשמונה שעות, הוא פונה באמבולנס לבית החולים, שם הוא נשאר בטיפול נמרץ במשך יותר משלושה שבועות, לפני שהועבר חזרה לארה"ב.

בני הזוג טענו כי אי-קיום הנהלים על ידי הצוות עיכב את הטיפול בכמעט שמונה שעות והחמיר את מצבו. "אילו אנשי צוות אמריקן איירליינס היו פועלים על פי הנהלים המקובלים בחברת התעופה - היו מתייעצים עם אנשי מקצוע רפואיים, היו מזהים את מצב החירום הנוירולוגי החמור, והיו מעבירים את פלאסנסיה לאחד מבתי החולים במיאמי לצורך השגחה וטיפול", נכתב בתלונה.

"מר פלאסנסיה סבל משבץ מוחי בצד שמאל, ולכן הוא משותק לחלוטין בצד ימין של גופו", אמרה האנה קרואו, עורכת דינו של פלסאנסיה. פלאסנסיה לא יכול לדבר, משתמש בכיסא גלגלים וזקוק לטיפול ביתי מסביב לשעון ולשיקום אינטנסיבי. "בטיחותם ורווחתם של נוסעינו הם בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו מכבדים את החלטת המושבעים, אך איננו מסכימים עם פסק הדין ובוחנים כעת את הצעדים הבאים", מסרה חברת אמריקן איירליינס, לפי USA Today.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר