מרטין דרייק, שהיה קברניט במטוסי בואינג 747 ונציג באיגוד הטייסים הבריטי, שיתף לאחרונה כמה מהעובדות הפחות מוכרות על טיסה, מנקודת המבט של הטייס וגם של הנוסע. לדבריו, כאשר נוסעים ממשיכים להשתמש בטלפונים ניידים או במכשירים חכמים לאחר ההמראה בלי לעבור למצב טיסה, אין בכך סכנה ממשית, אך זה עלול להיות מטרד משמעותי לצוות הטיסה.
הוא הסביר שכאשר מכשירים אלקטרוניים נשארים דולקים בזמן ההמראה או הנחיתה, הם עלולים לגרום להפרעות במערכת הקול של המטוס. לעתים, סיפר, הטייסים שומעים "צלצול חוזר ומטריד" בזמן שהם מנסים לתקשר עם פקחי הטיסה. "זה בעיקר מטרד ולא סיכון בטיחותי", אמר דרייק, "אבל זה בהחלט משהו שטייסים מעדיפים להימנע ממנו בזמן שהם מטיסים מטוס".
דרייק גם שיתף כמה טיפים מעשיים לנוסעים, ביניהם החשיבות של שמירה על חגורת הבטיחות כאשר האור נדלק, מאחר שהדבר מסמן סיכוי לתנועות פתאומיות של המטוס בזמן המראה, נחיתה או מערבולות אוויר. "אם אתה קם מהכיסא בזמן שהשלט דולק, אתה עלול לפצוע את עצמך או נוסע אחר - לעיתים אפילו באופן חמור", הזהיר.
המטוס שלא אכזב, עד היום: מה יכול לגרום להתרסקות הדרימליינר בהודו?
עוד גילה כי הזמן הטוב ביותר לטוס הוא בדרך כלל בשעות הבוקר המאוחרות, כשהנוסעים רגועים וערניים יותר. בהקשר לבטיחות בטיסה, דרייק הסביר כי צוותי אוויר מאומנים להתמודד עם נוסעים בעייתיים באמצעות טכניקות הרגעה, אך במקרים חמורים יותר הקברניט רשאי לאשר שימוש בערכות ריסון, שנמצאות במטוס למקרה הצורך. לדבריו, שימוש בכוח פיזי הוא נדיר מאוד ונחשב ל"מוצא אחרון בלבד".
במקביל, טייס ותיק אחר, הקפטן כריס מארצות הברית, שיתף עצות נוספות להתמודדות עם פחד מטיסות. לדבריו, הזמן הטוב ביותר לטוס הוא מוקדם בבוקר, כשהאוויר קריר ורגוע יותר, במיוחד בקיץ, מה שמקטין את הסיכוי לטלטולים בזמן ההמראה ובמהלך הטיסה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
