בלייב מול אלף צופים ברשת: יוצר התוכן נהרג בהתרסקות מסוק

טאנג פיי-ג'י המריא ללא רישיון, קסדה או מצנח - והתרסק בתוך שניות מההמראה • לאחר מותו התברר כי למד טיסה בתוך כמה ימים וכי לא היה לו ניסיון טייס משמעותי קודם

טאנג פיי-ג'י וזירת ההתרסקות. צילום: 27א

טאנג פיי-ג'י, יוצר תוכן סיני בן 55, התרסק עם המסוק הקל שתכנן ובנה, ועלה באש ונהרג במהלך שידור חי. על פי Publimetro Chile, יותר מאלף צופים צפו בשידור בזמן אמת. רבים מהם הגיבו בתחילה עם אימוג'ים מצחיקים, עד שהחומרה של התאונה התבררה.

בשידור החי, ליד שטח חקלאי במחוז סצ'ואן, נראה המסוק מתרומם רק כמה עשרות מטרים, מאבד יציבות וצונח לפני שכדור אש הופיע עם לאחר ההתרסקות. הצופים פרסמו הודעות נואשות כמו "התקשרו לשירותי החירום" ו"הצילו אותו", אך מאוחר יותר אישרו כוחות ההצלה שטאנג פייג'י נמצא מת בתוך ההריסות הבוערות. בני משפחה וגורמים רשמיים בכפר דיווחו שהוא מת מפגיעה של מכה ומהשריפה שפרצה לאחר מכן.

טאנג לא חבש קסדה ולא היה מצויד במצנח, גורמים שפגעו בסיכויי ההישרדות שלו. בתוך שעות ספורות, חשבון ה-Douyin שלו (אפליקציית הטיקטוק המקומית בסין), שמונה כמעט 100,000 עוקבים, הועבר למצב פרטי, וקרוביו השביתו את הפרופילים האחרים שלו ברשתות החברתיות כדי לשמר את זכרו.

טאנג הוציא כ-350,000 יואן (כ-49,000 דולר) על הג'ירוקופטר בעל מערכת להבים שנעים בכיוונים מנוגדים, מכונה במשקל 115 ק"ג המסוגלת להגיע לגובה של 600 מטר ולמהירות של כ-100 קמ"ש. במהלך השידור הקטלני, הצופים ראו אותו מכוון מצלמה מובנית, מבצע נחיתה קצרה ושקטה, ואז מנסה להמריא שוב. רגעים ספורים לאחר מכן, המכונה ביצעה פנייה פתאומית, צללה ונתפסה באש.

רשויות המחוז פתחו בחקירה המתמקדת בתקלה טכנית משוערת זמן קצר לאחר ההמראה. מומחי תעופה שרואיינו על ידי China News Service הדגישו כי טייסים בגובה נמוך חייבים להחזיק ברישיון תקף, אשר לא היה ברשותו של טאנג. הוא חזר ואמר מול המצלמה כי אין צורך ברישיון לטיסה במטוס קל, טענה הסותרת את כללי התעופה האזרחית הסיניים.

הפופולריות של טאנג ברשת זינקה בשנה הקודמת, כאשר תיעד את כל שלבי בניית המסוק ופרסם צילומים אוויריים של נופים כפריים ועירוניים. הוא גם הציע טיפים לתחזוקה ועצות לטיסה, וכינה את כלי הטיס שלו "פרויקט מרהיב". עמיתיו הזהירו מפני הסכנה ומקורבים לא הופתעו מהתאונה, מכיוון שטאנג הודה שלמד לטוס בתוך שבוע אחד בלבד, וצבר רק שש שעות טיסה קודם למקרה. "התשוקה שווה את הסיכון", אמר טאנג בשידור חי קודם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר