עדיף לא להתכסות בפנים. אישה ישנה במטוס, אילוסטרציה. צילום: ג'מיני

קשה להירדם בטיסה? כך תהפכו את מושב המטוס למיטה מעופפת

ממיקום המושב ועד משקפי חסימת אור כחול • הטיפים שיצילו לכם את השינה בטיסה הבאה שלכם

שינה בגובה של עשרות ק"מ מעל פני הקרקע אינה משימה פשוטה, בין אם מדובר בטיסה קצרה או במסע ארוך בין יבשתי. לחץ האוויר יכול להיות עוצמתי, והנוסעים מוצאים את עצמם בכיסא זקוף, לא נוח וקטן - מוקפים בזרים. בנוסף, שינויי לחץ האוויר, רעשים חזקים וטמפרטורות משתנות הופכים את ההירדמות במטוסים למאתגרת במיוחד.

עבור אלה המעוניינים לשפר את שנת הטיסה שלהם, מומחה השינה מרטין סילי מציע המלצות חיוניות. ראשית, הוא טוען שבחירת מושב מעל המנוע היא הבחירה החכמה עבור אלה המעוניינים במנוחה. "ההמהום העדין והעקבי של המנוע יכול לפעול כמעין רעש לבן, המרדים נוסעים לשינה שלווה". הוא גם מציין שמושבים מעל המנוע חווים לעתים קרובות פחות טורבולנציה, מה שמועיל לאלה שעשויים לחוש חרדה במהלך טיסות.

להימנע מאזורים ליד שירותים או עמדות כיבוד. אילוסטרציה, צילום: נוצר באמצעות ג'מיני AI

איך למצוא את המושבים שמעל המנוע:
במטוסים קטנים ובינוניים (כמו Boeing 737 או Airbus A320), המנועים נמצאים מתחת לכנפיים, שממוקמות סביב שורות 10–17 (משתנה בין חברות). לכן, שורות אלה הן לרוב מול או ממש מעל המנוע.

במטוסים רחבי גוף (כמו Boeing 777, 787, Airbus A350), הכנפיים לרוב באזור שורות 20-35.

יש מי שישקלו שימוש בכרית צוואר, אך אוזניות מבטלות רעשים הן אמצעי בעל אפקט משמעותי יותר. למרות העיצוב הגדול והמסורבל, האוזניות מעמעמות ביעילות את רעשי הרקע של המטוס. לצד השקט, חלק מהנוסעים מוצאים את הרטט העדין מהמנוע מרגיע, מה שמסייע עוד יותר להרפיה.

הליכה של 30 דקות ברחבי הטרמינל לפני הטיסה עשויה לעזור. ארכיון, צילום: יוסי זליגר

טיפ מעשי נוסף הוא בחירת מושב מראש. לאחר שבחרתם כסא מעל המנוע, מומלץ לנוסעים להימנע מאזורים ליד שירותים או עמדות כיבוד כדי להפחית הפרעות מתנועת נוסעים אחרים וצוות. מושב חלון מציע את היתרון של הישענות הראש על משטח יציב ושליטה בחשיפה לאור במהלך הטיסה על ידי כיוון הווילונות.

עוד לפני העלייה למטוס, הליכה של 30 דקות ברחבי הטרמינל עוזרת להכין את הגוף למנוחה. גרבי טיסה הם פריט מומלץ נוסף. כמו כן מומלץ לארוז ערכת שינה, עם פריטים חיוניים דוגמת כריות נסיעה, מסכות עיניים ואטמי אוזניים מבטלי רעשים. במקום כרית נסיעה, ניתן גם לגלגל סוודר שישמש לתמיכה לראש והצוואר.

בעוד שמכשירים אלקטרוניים נשארים פריט בסיסי לשעמום בטיסה, האור הכחול מהמסכים יכול לשמור על הנוסעים ערים. הרכבת משקפיים חוסמי אור כחול יכולה למזער הפרעות שינה בעת שימוש במכשירים. משקפיים אלה יכולים להקל על מאמץ העיניים ועל המעבר לשינה לאחר זמן מסך. מסכת עיניים שחוסמת אור, משפרת את תנאי השינה בטיסות.

הבטחת הנוחות מתרחבת גם לאזור הנעליים. החלקה לתוך נעלי בית רכות ומרווחות מסייעת להתמודד עם נפיחות כפות הרגליים בטיסה. שמיכת נסיעה יכולה לעזור להתמודד עם הקירור במטוס. "אתם דחוסים בכיסא זקוף ונוקשה, מוקפים בזרים, אך רעש המנוע, תנודות המטוס והכנה נכונה יכולים להפוך את הטיסה לחווית שינה שקטה וחשוכה, גם בגובה 35 אלף רגל" מסכם מגזין T3.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...