כמה עולה לטוס במטוס פרטי? בדקנו

חלק מהמטוסים הפרטיים יכולים להגיע עד ארה"ב, יש בהם סלון, חדרי שינה, מטבחים מאובזרים ופינוקים שרק מעטים זוכים להם • טיסה במטוס פרטי היא לא נחלתם של עשירים בלבד ולאחרונה ישראלים רבים בוחרים באפשרות המפנקת יותר • מה העלויות ומתי הכי משתלם?

יש מטוסים שיכולים להגיע עד ארה"ב

בימים אלו נערך בנתב"ג כנס תעופה עסקית ופרטית שמובילה חברת JETSETTER, בו מוצגים מטוסים פרטיים של החברות המובילות בעולם. בין המטוסים שמוצגים בנתב"ג ניתן לראות את הפאלקון X8, גאלפסטרים G600 ומטוסים נוספים שמרשתים בין היתר גם את עשירי העולם וגם כאלה שבוחרים להשקיע ולהתפנק.

עיצוב מפנק, חדרים פרטיים ומיטות שטוחות, צילום: קובי ליאני

גל פלג, מנכ"ל ובעלים JETSETTER הסביר על אחת התעשיות הפורחות בתחום התעופה העולמית: "בתקופת הקורונה עלו הביקושים למטוסים פרטיים ואנחנו רואים שהביקושים עולים גם כשהקורונה דועכת. יש בארץ כמה עשרות מטוסים פרטיים ולא רק אנשים עשירים שוכרים את שירותיהם, בטיסות ליעדים קרובים שאין אליהם גישה נוחה כמו איים מסוימים ביוון, זה די משתלם".

מושבי עור מתכווננים שנפתחים למיטות, ארוחות שף ושאר פינוקים,

כמה עולה לשכור מטוס כזה? כלל האצבע הוא כ-10,000 דולרים לשעת טיסה של מטוס עם בין 8-12 מושבים. המחירים יכולים להשתנות בין סוגי המטוסים, אך הממוצע עומד על המחיר הזה. טיסה ליוון לדוגמה, יכולה לעלות כ-16 אלף דולר לכיוון, כשמחלקים את זה ב-10 אנשים, המחיר עומד על כ-1,600 דולרים לאדם לכיוון. היתרון בטיסה פרטית היא שהמחירים לא משתנים בתקופות של ביקושים גבוהים, כך שגם בשיא אוגוסט, המחירים אמורים להיות דומים.

נכון להיום יש כמה עשרות מטוסים בישראל, אך הביקושים גוברים,

מה מחכה לכם באותם מטוסים? ברוב המטוסים הפרטיים המפוארים יש סלון, חדרים פרטיים, מטבח מאובזר, בר אלכוהול, תא שירותים מרווח ולעתים גם מקלחות. חלק מהמטוסים יכולים להגיע עד ארה"ב ובשנים הקרובות צפויים להיות מושקים שני מטוסים שיוכלו לטוס מישראל לכל נקודה בעולם. מחיר של מטוס פרטי מתחיל מכחצי מיליון דולר לפשוטים והקטנים ביותר ויכול להגיע עד 75 מיליון דולרים למטוסים המפוארים והמתקדמים ביותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר