איבדתם את הדרכון בחו"ל? אתם עלולים להיות בבעיה

נציגויות ישראל במינכן, במיאמי ובקנברה לא ינפיקו דרכונים חדשים, בשל מחסור בציוד • הסיבה: מחלוקת בין ועד עובדי משרד החוץ למשרד האוצר • הקונסול במיאמי, אלי גיל: "מדיניות האוצר האטומה הביאה לפגיעה ברמת השירות הטוב שאנו נותנים" • משרד האוצר: "לא ברור לנו באיזה סכסוך מדובר"

מחכים לדרכון זמן רב , צילום: רפאל בן ארי

שלוש נציגויות של ישראל בחו"ל, במיאמי, בקנברה ובמינכן לא יכולות להנפיק יותר דרכונים, בשל מחסור בדרכונים שעובדי משרד החוץ היו אמורים לשלוח לאותם מוקדים. הסיבה לכך היא עצירה בהעברת ציוד לנציגויות השונות בעולם, בשל מחלוקת בין ועד עובדי משרד החוץ לבין משרד האוצר.

לפי ההערכות, אם המחלוקת לא תיושב בקרוב, נציגויות ישראליות נוספות בעולם צפויות לסבול ממחסור בדרכונים ובאישורי עבודה (כמו זה שקיים כרגע בפריז), ובכך, הנציגויות הישראליות בחו"ל לא יוכלו לתת מענה.

אחת מהבעיות שעשויות להיווצר כתוצאה מהמשבר, היא שישראלים יטוסו לאחד מהיעדים שבהם לא ניתן יהיה להנפיק דרכון, ויצטרכו סיוע בהנפקת דרכון חדש. בעיה נוספת היא ישראלים שמתגוררים באותם אזורים, שיצטרכו לקבל שירות שיצריך ציוד נוסף שלא סופק. בכך עשויים רבים למצוא את עצמם כשהם עוברים מרחקים ארוכים כדי להגיע לנציגות אחרת, שבה הציוד קיים והשירות יכול להינתן להם.

לטענת עובדי משרד החוץ, במשרד האוצר לא משלמים עבור שעות נוספות וכוננויות, ופוגעים בעובדי המנהלה ובעובדים קונסולריים בשכר נמוך. כמו כן, בוועד העובדים דורשים את הפסקת קליטת הצוערים בשכר מינימום, ואת הפסקת הפגיעה הכלכלית בשליחים בחו"ל בתחומים רבים.

קונסול ישראל באוסטרליה, ניר רובינוף: "הגענו למצב של סכנה גדולה לעתיד שירות החוץ. לא יהיה מלאי דרכונים חדש עד לסיום העיצומים".

הקונסול הישראלי לעניינים קונסולריים במיאמי, אלי גיל: "מתעמרים בעובדי משרד החוץ ופוגעים בנו בכל צורה אפשרית. אין לנו ספק שזוהי פגיעה קשה ברמת השירות הטוב והרגיל שאנו נותנים למאות אלפי ישראלים, אך זוהי התוצאה של מדיניות האוצר האטומה".

ממשרד האוצר נמסר: "לא ברור לנו באיזה סכסוך מדובר. בנובמבר 2021, המשרד חתם על עסקת החבילה עם ההסתדרות הכללית החדשה שבמסגרתו סוכם שלא יקוים מו"מ על שכר בגין שנת 2022. הסכמות אלו מחייבות גם את עובדי משרד החוץ שמיוצגים על ידי ההסתדרות. נציין כי שכר שליחי משרד החוץ הוא מהגבוהים במגזר הציבורי. נוסף על כך, הם נהנים מהשתתפות בשכר דירה בגובה של יותר מ-10 אלפים שקל בחודש, אלא אם הם מתגוררים בדירות שרד בבעלות המדינה. עוד זוכים השליחים לכיסוי הוצאות שכר לימוד לילדיהם בבתי הספר הבינלאומיים הטובים בעולם ולהטבות רבות נוספות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר