הקיץ בפתח ומסתמן שהתפשטות הנגיף נבלמת במידה מסוימת וכי החזרה לשגרה לצד הקורונה קרובה מתמיד. ביום שאחרי, יצטרכו אתרי התיירות והפנאי השונים להציג חוויה אחרת, חוויה שתגרום לכולנו להרגיש בטוחים. בדקנו עם כמה מהאטרקציות הכי עמוסות ופופולריות בישראל כיצד הם מתכוונים לגרום למטייל הישראלי להרגיש בטוח לשבת בקולנוע, לטייל בספארי, לגלוש במגלשת מים או ללון בבית מלון, התשובות יגרמו לכם לחכות ליום שאחרי.
ליעד קרימברג, מנהלת השיווק של רשת בתי הקולנוע "יס פלאנט"
"כידוע, עקב הנחיות משרד הבריאות, בתי הקולנוע סגורים לחלוטין בכל הארץ. אנחנו ממתינים לחזרה לשגרה. ניצלנו את הסגירה הארוכה כדי לעשות כל מיני פרויקטים של תחזוקה בבתי הקולנוע. ניקיון יסודי, תיקונים, שיפורים וכל מה שצריך כדי שהכל יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. ברגע שיפתחו הם יהיו נקיים ומחוטאים ואני מאמינה שבתי הקולנוע יפתחו כשיהיה ביטחון בציבור שרוצה לחזור למקומות הבילוי. אנחנו לא באמת יודעים מתי זה יקרה, אין לנו צפי ואנחנו עושים את המקסימום כדי לגרום לציבור להאמין. נכון לנקודת הזמן הזאת, כל בתי הקולנוע שלנו מגיעים לנקודת אפס עם חיטוי מוקפד. כשנתחיל לפעול בע"ה, נפעיל תכנית לגבי שגרת הניקיון והחיטוי בהתאם לכמות האנשים והמצב שיהיה בארץ, אנחנו כל יום לומדים משהו חדש, יש לנו תכניות מסודרות ונבחן אותן מחדש כשנהיה לקראת פתיחה. חשוב לציין שבריאות הציבור והעובדים שלנו מאוד מאוד חשובה ועומדת בראש השיקולים שלנו, אין סיכוי שניתן ללקוחות שלנו להרגיש לא בטוחים, זאת תהיה חוויית שירות וניקיון ברמה הגבוהה ביותר".

שמשון חן, מנהל ימית 2000
"אני מקווה שנפתח את הפארק כמה שיותר מהר. אנחנו תמיד מוכנים וברגע שיגידו נרים את השאלטר. אנשים צריכים להבין שהמקום הכי בטוח מבחינת הווירוס הוא המים של הבריכות, יש שם אחוז גבוה של כלור. אנחנו כמובן נשמור וחטא וננקה ואם צריך נעשה גם בדיקות לקורונה בפארק, נעמוד בכל המגבלות. בימית 2000 יש 26 מגלשות מים ושש בריכות, אם יגידו שמותר לדוגמה להכניס רק מאה אנשים, לא נפתח, אנחנו נפתח רק אם יאפשרו לנו להכניס 50% מהמתכונת המלאה, אחרת זה לא כדאי לנו. בצוק איתן הפסדנו 9 מיליון שקל כי הגבילו כניסה לאלף איש, היה קשה להתגבר על זה, עכשיו זה יהיה מורכב עוד יותר אבל שום דבר לא יבוא על חשבון הבריאות של הלקוחות שלנו ושל העובדים שלנו, הם בראש סדר העדיפויות. בפארק מים, רמת הניקיון היא הגבוהה ביותר בגלל הכלור, במרחב הציבורי אנחנו נחטא ונדאג למרחק בין אנשים ונעמוד בכל ההנחיות. אם יבקשו שזה יהיה הדרגתי, לא נפתח בכלל אם המגבלות יהיו קשות.
"אנחנו שוטפים הכל בקיטור חם, נעשה את זה פעמיים ביום ויותר אם צריך, נפעיל בקרה ביחד עם חומרי חיטוי. אם צריך לבדוק חום נעשה את זה, הכל כדי שהמבלים שלנו יגיעו וירגישו בטוחים במאה אחוז, זה הדבר החשוב ביותר עבורנו. מעבר לזה, אנחנו צפויים לראות גם אצלנו וגם בעוד רשתות בתחום ובתחומים אחרים לא מעט מבצעים, לאנשים לא יהיה הרבה כסף והאטרקציות ירצו למשוך מבקרים ותהיה תחרות, יהיו מבצעים, זאת עוד דרך לגרום ללקוחות לבוא, אנחנו מבינים שלא יהיה לאנשים הרבה כסף ומגיע לכולם ליהנות".

שגית הורוביץ, דוברת הספארי
"בניגוד למקומות אחרים, אנחנו פתוחים לגמרי, אנחנו סגורים למבקרים אמנם אבל יש חיות שצריך לטפל בהן. אנחנו קיימים בשביל המבקרים ומאוד חבל לנו שגן החיות ריק נכון לעכשיו אבל עברנו להתנהלות לגמרי אחרת - אנחנו תמיד עם מסכות, כפפות, חומרי חיטוי ומעבר לזה, אנחנו מאמינים שהחזרה לשגרה תהיה בשלבים ואצלנו יש יתרון מאוד גדול – אנחנו נאפשר למבקרים שלנו טיול בספארי רק ברכב. מדובר בשטח ענק של אלף דונם שמאפשר למבקרים עדיין לצאת לטייל והם ירגישו הרבה יותר מוגנים, הם יהיו ברכב וכך יוכלו לצאת ולטייל בספארי מבלי להרגיש לא בטוחים. אני חושבת שהעובדה שאנחנו יכולים לאפשר למבקרים ליהנות מבעלי החיים כשהם עוד ברכב שלהם זה שלב מעבר הרבה יותר נוח. בשלב הבא, אנחנו נפעל לפי כל הנהלים ונחטא וננקה במקביל לזה שמדובר בשטח מאוד גדול עם אפשרות לספייס בין המבקרים, אנחנו מתכוננים לכל השלבים ואין שלב שנפתח בלי שיהיה מוכן במאה אחוז, המבלים שלנו יהיו בטוחים. מעבר לזה, אנחנו מחטאים כל דבר אפשרי כי אם חלילה מטפל אחד יהיה חולה, הוא יכול להדביק מחלקה שלמה שמטפלת בבעלי חיים מסוימים ואסור לנו להגיע למצב הזה ולכן אנחנו מאוד מאוד זהירים, נקיים ויסודיים וזה יישאר איתנו גם בהמשך. אחד הדברים שהחלטנו שאנחנו מנסים לעשות זה להציע מנוי מאוד מוזל שבמסגרתו הלקוחות משלמים עכשיו ומנצלים אותו אחרי שנחזור לשגרה, יהיה משתלם, נקי, בטוח וכיף".

ליאון אביגד מייסד ובעלים שותף בקלוקציית מלונות בראון
"כולם ירצו לדעת שהמלונות חוטאו ונוקו יותר מבעבר ונעשו כל הפעולות הנדרשות כדי לוודא שהמלונות הרבה יותר נקיים ואנחנו הולכים להשקיע בזה הרבה מאוד. אני חייב לומר שיש המון פלחי שוק נפרד ויש המון פלחי שוק שזה בעיקר מה שחשוב להם ואני חושב שלאנשי עסקים לצורך העניין הרבה פחות רלוונטית וכך גם לצעירים. אחד מהפלחים שישתקם הכי מהר הוא דווקא השוק הצעיר יותר שלא היה לו הרבה מלכתחילה. השוק הצעיר שיוצא ומבלה הרבה הוא שוק שיחזור הרבה יותר מהר ולכן בתי המלון שפונים לקהל הזה יהיו הראשונים להתעורר. השוק המקומי יהיה חזק מאוד בחצי השנה הקרובה ולכן אותנו מעניין להציע אפשרויות שונות לקהל הישראלי מיוגה לילדים, דרך טיפולי ספא משפחתיים, סדנאות קוקטיילים לילדים ועוד כל מיני דרכים יצירתיות כדי שכולם יוכלו למצוא את המקום המעניין והמקורי. אני לא חושב שהמלונות יחזרו למצבם הקודם כל כך מהר אבל עם זאת, אני כן חושב שביוני הקרוב תתחיל כבר עונת השוק המקומי ובאוגוסט כבר מקווים לראות תיירים שמגיעים מחו"ל בטפטופים, בלי קבוצות או כנסים, בעיקר זוגות או בודדים שמגיעים בהחלטות ספונטניות ועליהם כל השוק ילחם ונהיה חייבים להיות מאוד יצירתיים ומקוריים כדי לזכות בהם, יהיה קרב מאוד לא פשוט בין כולם. מבחינת מחיר זה עולם חדש, אין מה להשוות את זה למה שהיה, לעומת האפס שיש כרגע כל דבר שנכנס זה יותר דבר מכלום, מי שישווה את המחירים שלו לעונות הקודמות יעשה טעות, עושים ריסטרט לשוק, השוק נכבה לחלוטין ועכשיו מתניעים אותו מחדש. המחירים יהיו נמוכים באופן משמעותי מאוד מכל מה שהכרנו עד היום, אנשים רואים שאפשר לעשות עסקים בזום, לא חייבים את כל הנסיעות הקצרות, אנשים עובדים מהבית וכל השוק הולך לחטוף בראש ולהשתנות ומי שלא יפנים את זה יצא מהמשחק. אסור להשוות את מה שיהיה למה שהכרנו, הכל יהיה שונה, הכל יהיה מאוד נקי, המחירים יהיו שונים ומי שיהיה הכי יצירתי וחזק עם ניהול גמיש הוא זה שיתאים את עצמו הכי טוב למצב החדש".

