שבדיה: תו ירוק מושתל באנשים באמצעות צ'יפים

המהלך השנוי במחלוקת מאפשר לתושבי המדינה המחוסנים להציג את היד בה מושתל הצ'יפ, במקום את הסמארטפון

תו ירוק בהשתלה, צילום: אילוסטרציה, GettyImages

צ'יפים זעירים המכילים את נתוני חיסוני הקורונה של אזרחים שבדים החלו להישתל באזרחי המדינה. השבבים, שגודלם כגרגר אורז ואשר פותחו על ידי חברת Epicenter הסקנדינבית, משמשים מעין "תו ירוק" ומוחדרים מתחת לעור שבין האגודל לאצבע המורה. על מנת לקרוא את המידע השמור על הצ'יפ בזריזות וביעילות, יש לסרוק אותו באמצעות סמארטפון, וכך האזרח אינו נדרש להציג תעודת חיסון פיזית או דיגיטלית.

"ניתן לנצל את טכנולוגיית השתלים למגוון רחב של שימושים, אבל כרגע עדיף להשתמש בהם לטובת 'דרכוני קורונה'", הסביר האנס סיובלד, סמנכ"ל הפיתוח והחדשנות של Epicenter. "השבבים זמינים תמיד לקריאה, למקרה שסוללת הטלפון שלך נגמרת (ואין לך גישה לתעודה הרגילה - ד"פ)", הוסיף סיובלד, אך סייג את דבריו בטענה שעדיין יש לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לשבבים: "קל מאוד לקרוא אותם. זה אומר שאני יכול להתגנב מאחוריך עם הטלפון הנייד שלי ולקרוא את מה שיש על הצ'יפ שלך. לכן אני אומר לאנשים לא לשמור עליהם סודות חשובים".

מומלץ לא לשמור שם דברים חשובים,

אמירתו של סיובלד אמנם נשמעת מוזרה, אבל יש להביא בחשבון שכ-6,000 אזרחים שבדים כבר מסתובבים כיום עם שבבים מתחת לעורם, שבבים שלא הושתלו רק לשמירת מידע על חיסון הקורונה, אלא גם לצרכים אחרים כמו אישורי כניסה למכוני כושר, כרטיסים לתחבורה הציבורית, מפתחות דיגיטליים לבתים, פרטים אישיים למקרה של אסון ואפילו לינקים למדיות החברתיות, אם יוצא להכיר מישהו נחמד על הדרך. למעשה, הטרנד צובר בשנים אחרונות תאוצה רבה במדינה, ותעודות הקורונה התת-עוריות הן רק שלב נוסף, אם כי שנוי במחלוקת, בהתפתחות הזו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר