למה שואב אבק צריך לייזר ירוק? בדקנו את הדייסון V15

השואב האלחוטי האחרון מבית דייסון - V15, מציע עוצמת שאיבה חזקה • סוללה משופרת • טכנולוגיית לייזר לזיהוי אבק בלתי נראה לעין • תג מחיר יוקרתי במיוחד • המסקנות הסופיות שלנו בפנים

השואב עם הלייזר הירוק, צילום: יח"צ

לפני כחודש הושק בישראל דגם ה-V15 של חברת Dyson. היצרנית הבריטית, הפכה בשנים האחרונות למובילת שוק שואבי האבק האלחוטיים, היא אומנם יקרה מאוד ביחס למתחרים האסיאתיים, המצליחים לייצר מוצרים מוצלחים, אבל כל מי שהשתמש בשואב של דייסון, יודע שאי אפשר באמת להשוות את הביצועים בין המכשירים.

עוצמת השאיבה של דייסון, לפחות בשלב זה, מאפילה על כל גימיק שמוצאים אצל המתחרים. ה- V15 Detect Absolute Extra הוא מכשיר הדגל היוקרתי של החברה (קיימים שני דגמים זולים מתחתיו, אשר גם מגיעים תחת השם V15). הדגם הזה עולה קרוב ל-3,600 שקל, כאשר בתמורה, הוא מציע פתרון ייחודי בענף – טכנולוגיית לייזר לזיהוי האבק.

 

שאיבה: דייסון V15 – שיפור בעוצמת השאיבה

קודם כל, נתחיל בהשוואה ממש קצרה לדור הקודם ה-V11 absolute extra. עוצמת היניקה של ה-V11 הייתה חזקה מאוד והגיעה ל-185AW, ב-V15 Detect Absolute Extra דייסון הצליחה להגיע עד 240AW וזה מרשים וגם עוצמתי מאוד. ההבדל הזה מורגש היטב, כאשר משתמשים בשני השואבים וניתן לראות בקלות כמה תוספת הכוח הזאת עוזרת ל-V15. המשקל עצמו נשאר פחות או יותר אותו דבר.

Dyson V15, צילום: צחי הופמן

החידוש העיקרי ב-V15 היא טכנולוגיית הלייזר, זאת ממוקמת במברשת הפלאפי (רולר רך). הלייזר מזהה את חלקיקי האבק שאינם נראים לעין האנושית, באמצעות אלומת לייזר ירוקה. הרעיון נשמע מגוחך בהתחלה, אבל הוא ממכר בשימוש. קודם כל, הבנתי כמה הריצפה שלי מלוכלכת באבק, גם שהיא נראית נקייה וגם יום אחרי שאיבה או שטיפה שלה. הלייזר מזהה סוגים שונים של חלקיקי אבק, בכל מיני גדלים. הזיהוי של הלייזר נראה גם באור יום, אבל שסוגרים את האור בחדר, ההבחנה בלכלוך קלה יותר. הבעיה הגדולה בכל הסיפור הזה, שאתם מבינים שהבית שלכם כל הזמן מלוכלך מאבק וזה קצת מטריד.

 

דייסון V15: ספירת חלקיקי אבק ומברשת שלא מסתבכת עם שיערות

בשביל להטריד אתכם עוד יותר, בדייסון חשבו שלראות אבק זעיר זה נחמד, אבל הם רוצים גם לספור לכם אותו, שממש תרגישו לא טוב עם עצמכם. חיישן ה-Piezo המוטמע בתוך מברשת הפלאפי יודע לספור ולמדוד את חלקיקי האבק לפי גודלם 15,000 פעמים בשנייה. האבק הנשאב למיכל האיסוף, נתקל בחיישן ה-Piezo אשר ממיר את התנודות הזעירות לאותות חשמליים המתורגמים לנתונים כמותיים. על גבי צג LCD בראש השואב מוצגים בזמן אמת נתוני חלקיקי האבק לפי כמויות וגדלים. כמו כן, כאשר חיישן ה- Piezo מזהה ריכוזים גבוהים של אבק ולכלוך, השואב מגביר אוטומטית את עוצמת השאיבה. הספירה הזאת של האבק פחות הרגישה לי קריטית, אבל יכול להיות שיש משתמשים, שיותר יחבבו את הרעיון.

 

דייסון V15: מסך עם עברית ומעבר מהיר בין מברשות

אגב, מסך ה-LCD כולל ממשק בעברית והוא מאפשר לעבור בקלות בין מצבי השאיבה (אוטומטי, חסכוני וגבוה) ולהציג הוראות גראפיות במקרה של תקלה. בנוסף, הוא מציג את זמן הסוללה הנותר בדקות.

מלבד מברשת הפלאפי ועוד שאר אביזרים, דייסון מצרפת לערכה, בדומה לדור הקודם את מברשת ה-Torque, זוהי מברשת חובטת חכמה, המתאימה את עצמה למשטחים שונים ומצליחה ליצור איזון אוטומטי בין זמן העבודה לעוצמת השאיבה (בשימוש במצב אוטומטי). במברשת החדשה שולבו 56 שיניים קטנות העשויות מפוליקרבונט (Polycarbonate). השיניים הקטנות יוצרות צורה של מסרק, המונעות את הסתבכות השיער סביב המברשת, כך שהשיער נשאב אל מיכל האיסוף בקלות ללא מגע מיותר. זה באמת עובד, אבל אני מצאתי את עצמי משתמש במברשת ה-Torque רק שרציתי לשאוב את השטיח שאגי שנמצא ברשותי, מה שעזר להוציא אבק או חול השקוע עמוק, שאר הזמן העדפתי להשתמש במברשת הפלאפי עם הלייזר, אשר גם נוחה יותר לגרירה על הריצפה בבית.

מה שמאוד אהבתי ב-V15 זה השילוב בתוך השואב עצמו של ראש לניקוי אזורים צרים, כמו מסילות של תריסים וגם ראש נוסף למשטחים עדינים יותר. את הראש המשולב הזה לא צריך להרכיב לבד, פשוט מנתקים את גוף השואב וזה יצוץ החוצה, ככה שהוא תמיד איתכם. בנוסף, דייסון מצרפת קליפס אותו מרכיבים על השואב עצמו, מה שמאפשר לסחוב עוד שני ראשים כאשר מסתובבים בבית.

 

סוללה: V15 סוללה נשלפת

ה-V15 כולל אפשרות להחלפה זריזה של סוללה, באמצעות שליפה פשוטה שלה. זה פתרון נוח אם רוצים להכפיל את זמן השאיבה של השואב או שהגיע הזמן להחליף סוללה, שכבר עשתה את שלה. כדאי לקחת בחשבון שעלות סוללה נוספת, נמכרת באזור ה-600 שקל. זמן העבודה שדייסון מצהירה עליו הוא כ-60 דקות, אבל זה תלוי מאוד על המשטחים בהם הוא עובד וכמות הלכלוך, ככה שתתכוננו לפחות לגילוח של 15 דקות מהיעד הזה.

 

מחיר: 3,590 שקל

בשורה התחתונה, ה- V15 Detect Absolute Extraהוא שואב אבק אלחוטי יקר מאוד, אשר עושה עבודה מצוינת, בזכות עוצמת שאיבה חזקה, שילוב ראשים שונים בתוך השואב, טכנולוגיית לייזר ומגוון גדול של אביזרים, ככה שאם אתם מוכנים להשקיע את סכום הכסף המבוקש, אתם תהיו מרוצים.

 

הכתבה פורסמה באתר The Gadget Reviews ובטלגרם

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר