ענקית הטכנולוגיה גוגל השיקה הבוקר (רביעי) בישראל את AI Mode שלה בעברית - שירות המבוסס על יכולות הבינה המלאכותית המתקדמת שפיתחה החברה. במקביל להשקה בישראל, החברה מרחיבה את הזמינות של המצב החדש ל-36 שפות נוספות ולכ-50 מדינות חדשות, כך שהשירות זמין כעת במעלה מ-200 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם.
השירות, שיושק באופן "מתגלגל" למשתמשים בישראל במהלך הימים הבאים, מציע חוויית חיפוש מתקדמת יותר מאשר איתור מידע במנוע החיפוש. משתמשים יכולים לראות את הלשונית החדשה בדף תוצאות החיפוש של גוגל ובאפליקציית החברה במכשירי אנדרואיד ו-iOS.
איך נכנסים למצב AI?
יש שלוש דרכים להיכנס למצב AI: דרך האתר google.com/ai; בדף הבית של גוגל מזינים שאלה בסרגל החיפוש ולוחצים על האפשרות "מצב AI"; באפליקציית גוגל לוחצים על הסמל של מצב AI במסך הבית.
לדברי החברה, מצב ה-AI מתבסס על המודלים המתקדמים של Gemini, מערכת הבינה המלאכותית של גוגל, ומאפשר למשתמשים להציג שאלות מורכבות ורב-ממדיות שבעבר היו דורשות ביצוע של מספר חיפושים נפרדים. לפי נתוני החברה, משתמשים במצב החדש נוטים לשאול שאלות שארוכות פי שניים או שלושה לעומת מונחי החיפוש הרגילים.
כך, לדוגמה, במקום לחפש "שיטות לחליטת קפה" ואז לחפש בנפרד על כל שיטה, משתמשים יכולים כעת לשאול: "אני רוצה להבין אילו שיטות יש לחליטת קפה. תכין טבלה שמשווה את ההבדלים בטעם, קלות ההכנה והציוד הנדרש". המערכת תספק תשובה מסודרת ומפורטת, ותאפשר להמשיך ולשאול שאלות המשך כמו "מהי דרגת הטחינה הטובה ביותר לכל שיטה?"
מאחורי הקלעים, המערכת משתמשת בטכניקה שגוגל מכנה "הסתעפות שאילתות" (query fan-out). במסגרתה, המערכת מפרקת את השאלה המורכבת למספר נושאים נפרדים ושולחת מספר שאילתות במקביל. כך, המערכת יכולה לחפש בעומק רב יותר ברשת ולמצוא תוכן רלוונטי במיוחד שתואם את השאלה המקורית.
אחת התכונות המרכזיות של מצב ה-AI היא היכולת המולטי-מודאלית שלו. במקום להגביל את המשתמשים לחיפוש באמצעות טקסט בלבד, השירות מאפשר לשאול שאלות גם באמצעות קול או תמונה. משתמשים יכולים להקיש על סמל המיקרופון ולשאול את שאלתם בעל פה, או לצלם ולהעלות תמונה ולשאול עליה שאלות. כך, למשל, אפשר לצלם מנה במסעדה ולשאול מה שמה או איך מכינים אותה.
"קישורים בולטים לאתרים"
כיצד ישפיע השינוי על תנועת גולשים לאתרי אינטרנט? בגוגל מדגישים כי מצב ה-AI "כולל קישורים בולטים לאתרים שמשתמשים יכולים ללחוץ עליהם כדי לקבל מידע נוסף". לפי נתוני החברה, כאשר אנשים מקליקים על קישורים מתוך דפי תוצאות חיפוש עם תכונות בינה מלאכותית, הם נוטים לבלות יותר זמן באתרים אלה, מה שמצביע על איכות גבוהה יותר של הקליקים.
במקרים שבהם אין למערכת ביטחון גבוה בתשובה, משתמשים יראו סדרה של תוצאות חיפוש רגילות מהרשת במקום תשובה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית. "כמו בכל מוצר AI שנמצא בשלבי פיתוח מוקדמים, אנחנו לא תמיד נצליח באופן מושלם", מודה החברה, תוך הבטחה להשתפר באופן מתמיד.
מצב ה-AI נועד במיוחד לשאלות מחקר פתוחות ולמשימות מורכבות כמו תכנון טיולים או לימוד מיומנויות חדשות. עם הרחבת סוגי השאלות שמשתמשים יכולים לשאול, גוגל מציעה למעשה דרך חדשה לגלות תוכן ברשת - דרך שמתאימה יותר לאופן שבו אנשים חושבים ומנסחים שאלות בחיי היומיום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
