בינה מלאכותית (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

דווקא בעידן ה-AI: התפקיד של העיתונות המסורתית חשוב במיוחד למותגים

צ'אטבוטים הולכים ומחליפים את גוגל כמקור מידע עיקרי • בעקבות זאת נוצרת תעשייה של כלים להשפעה על תשובות בינה מלאכותית • כך, חשיפה בעיתונות אמינה הופכת נכס שיווקי קריטי

כמשקיע לא חובב סיכון, איזו מניה תמליץ לי לרכוש? של אנבידיה או אפל? על איזה רכב חשמלי עד סכום של 180,000 שקל תמליץ לי? הצע לנו מלון ידידותי למשפחות באזור הגליל. אלו רק כמה מן השאלות שאנשים עשויים לשאול את הצ'אטבוטים מבוססי AI. אנשים לא מסתפקים יותר רק בגוגל. הם שואלים שאלות את מודלי הבינה המלאכותית כדי להשיג ידע וגם לקבל חוות דעת, המלצות ועצות. ואם אתם לא שם - אתם לא בתודעה.

אם גוגל מספקת קישורים, הרי שה-AI מספקת תשובות. לעיתים עם רשימות, שמות, המלצות, טבלאות השוואה ולינקים. השאלה היא: האם המותג שלכם יופיע שם ואם יופיע כיצד הוא ידורג? כדי לתת לצורך הזה מענה להפיכת חיפושים לקליקים או רכישות, נוצרת תעשייה של כלים וסוכנויות שמתמחים ב- AIO - אופטימיזציה של בינה מלאכותית או GEO - Generative Engine Optimization - שעוסקים בהשפעה על התשובות שיספקו הצ'אטבוטים.

איך משפיעים? בניגוד לגוגל, שמפנה למקורות, צ'אטבוטים מבוססי AI מחברים את התשובה בעצמם על בסיס מאגרי מידע עצומים שכוללים אתרי אינטרנט, חדשות, מאמרים, בלוגים, אתרי לקוחות, פורטלים מקצועיים, מידע אקדמי ועוד, מהם הם לומדים מה נחשב איכותי, אמין, נפוץ ומומלץ.

אחד המקורות המרכזיים של הצ'אטבוטים הוא העיתונות וככל שאלו אתרים אמינים יותר, כך דעתם נחשבת יותר. מדוע? כי כתבה או ידיעה במדיה אמינה - נחשבת למקור איכותי עליו ה-AI יכולה להסתמך בתשובתה. לכן, חשיפה בעיתונות המסורתית בעידן ה-AI הופכת קריטית עוד יותר מאשר בעבר ומחייבת חשיבה מחודשת על נראות דיגיטלית והשפעה תקשורתית.

כאשר מותג מופיע תדיר בכתבות עיתונאיות, סקירות מקצועיות או באתרי חדשות מוכרים -הסיכוי שה-AI תזהה אותו כמקור אמין עולה. וכאשר המידע מגובה בקישורים לאתר החברה, בתוכן עקבי ורלוונטי ובאזכורים חוזרים במדיה אמינה - האלגוריתם נותן "ציון אמינות" גבוה יותר.

בינה מלאכותית (אילוסטרציה). המעבר ממנועי חיפוש לצ'אטבוטים מחייב שינוי מחשבתי, צילום: rawpixel.com

כך, אם בעבר כתבה ב"ישראל היום" הייתה נכס בזכות החשיפה לקוראים - היום היא נכס גם משום שה-AI קוראת אותה, זוכרת אותה, ובונה ממנה את התשובות שלה.

המעבר ממנועי חיפוש לצ'אטבוטים מחייב שינוי מחשבתי בקרב אנשי שיווק, דוברים ומנהלי מוניטין. העבודה שלהם כיום היא כפולה: גם להשפיע על דעת הקהל האנושית - דרך חשיפה בערוצים שונים במדיה דיגיטלית ומדיה מסורתית דרך פרסום, כנסים, דיוור, כתבות וראיונות וכו' - וגם לשכנע את הבינה המלאכותית שהחברה היא גורם מוביל, חשוב ונוכח.

זה לא מספיק להופיע בגוגל - צריך להופיע בתשובות של ה-AI, אבל איך עושים זאת? עם אזכורים תקשורתיים תכופים באתרי אינטרנט (רצוי עם סמכות גבוהה, אך גם אתרים קטנים יותר או אתרי תוכן שיווקי נקראים על ידי ה-AI), נוכחות באתרים עם קישורים חיצוניים ממקורות אמינים, תוכן איכותי ומעודכן, שמספק ערך אמיתי לקוראים - ומעקב שוטף אחרי הנוכחות שלכם ב-AI ואחרי מה שהיא אומרת עליכם. 

חשיפה בעיתונות והפעלת פעילות יחסי ציבור אינם רק כלי שיווק - הם הפכו לכלי קריטי בעיצוב הדרך שבה הבינה המלאכותית רואה אתכם. ההשקעה בנוכחות תקשורתית נכונה היום, תביא לחשיפה משמעותית יותר - לא רק בקרב עיתונאים וקוראים, אלא גם בקרב האלגוריתמים שמעצבים את דעת הקהל של המחר.

הכותב הוא מנכ"ל חברת "אולמדיה", המתמחה ביחסי ציבור ושיווק דיגיטלי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...