ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה עובדת על פיתוח שבב בינה מלאכותית חדש המיועד לשוק הסיני, שיהיה חזק יותר מדגם ה-H20 שהיא מורשית למכור שם כיום - כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על פי שני מקורות המעודכנים בפרטים. החברה מקווה לספק דגימות ללקוחות סיניים לבדיקה כבר בחודש הבא.
השבב החדש, שקיבל את השם הזמני B30A, יתבסס על ארכיטקטורת Blackwell המתקדמת של החברה. על פי המקורות, הוא יעשה שימוש בעיצוב של single-die, שצפוי לספק כמחצית מכוח המחשוב הגולמי של כרטיס המאיץ B300 המתוחכם יותר של אנבידיה, המשתמש בתצורת dual-die.
השבב החדש יכלול זיכרון ברוחב פס גבוה וטכנולוגיית NVLink של אנבידיה להעברת נתונים מהירה בין מעבדים - תכונות הקיימות גם ב-H20 הנוכחי, המבוסס על ארכיטקטורת Hopper הוותיקה יותר.
הנשיא דונלד טראמפ פתח בשבוע שעבר פתח לאפשרות שאנבידיה תוכל למכור שבבים מתקדמים יותר בסין. עם זאת, המקורות מדגישים בפני רויטרס כי אישור רגולטורי אמריקני רחוק מלהיות מובטח, בעיקר לנוכח החששות העמוקים בוושינגטון מפני מתן גישה רחבה מדי לסין לטכנולוגיית AI אמריקנית.
"כמובן שג'נסן הואנג [מנכ"ל אנבידיה] היה רוצה למכור שבב חדש לסין", אמר שר המסחר האמריקני הווארד לוטניק בראיון ל-CNBC כשנשאל על הדיווח. "אני בטוח שהוא מנסה לשכנע את הנשיא כל הזמן. הקשבתי לו מנסה לשכנע את הנשיא, והנשיא מקשיב לחברות הטכנולוגיה הגדולות שלנו, והוא יחליט איך הוא רוצה לנהל את העניין".
מוכנים לתחרות
הגישה של סין לשבבי AI מתקדמים הפכה לאחת מנקודות החיכוך המרכזיות במתחים המסחריים בין וושינגטון לבייג'ינג. אנבידיה קיבלה אישור ביולי לחדש את מכירות ה-H20. השבב פותח במיוחד עבור סין לאחר שהוטלו הגבלות יצוא ב-2023, אך החברה קיבלה הוראה פתאומית להפסיק את המכירות באפריל. השוק הסיני מהווה נתח משמעותי עבור אנבידיה - 13 אחוז מהכנסות החברה בשנת הכספים האחרונה.
בנוסף ל-B30A, אנבידיה מתכוננת להתחיל באספקת שבב נוסף המיועד לסין - ה-RTX6000D. שבב זה, המבוסס אף הוא על ארכיטקטורת Blackwell, מתוכנן בעיקר למשימות היסק של AI וימכר במחיר נמוך מה-H20. אספקות קטנות שלו צפויות להגיע ללקוחות סיניים כבר בספטמבר.
האתגרים בדרך למימוש התוכניות אינם מסתכמים רק באישורים רגולטוריים. התקשורת הממלכתית בסין העלתה לאחרונה טענות לפיהן שבבי אנבידיה עלולים להוות סיכוני אבטחה, והרשויות הסיניות אף הזהירו חברות טכנולוגיה מקומיות מרכישת ה-H20. מצידה, אנבידיה דוחה את הטענות וטוענת כי השבבים שלה אינם נושאים סיכוני "דלת אחורית".
"אנחנו מעריכים מגוון מוצרים עבור מפת הדרכים שלנו, כך שנוכל להיות מוכנים להתחרות במידה שהממשלות מאפשרות", מסרה אנבידיה בתגובה. "כל מה שאנחנו מציעים הוא באישור מלא של הרשויות הרלוונטיות ומתוכנן אך ורק לשימוש מסחרי מועיל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו