מגדילים את הפעילות בארה"ב: AIR הישראלית מגייסת 23 מיליון דולר

הגיוס מגיע בתקופה של ביקוש עולמי גובר לכלי טיס המאפשרים ניידות אווירית מתקדמת • "יאפשר לנו לספק ללקוחותינו מוצרים באיכות גבוהה ובלתי מתפשרת", אומר המנכ"ל

המטוס החשמלי של חברת AIR. צילום: חברת AIR

החברה הישראלית AIR, יצרנית כלי טיס חשמליים מסוג eVTOL הממריאים ונוחתים אנכית לשימושים מאוישים ובלתי מאוישים, מודיעה על גיוס של 23 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרן Entrée Capital ובהשתתפות ד”ר שמואל חרל"פ, משקיע ותיק ומהמשקיעים הראשונים בחברת מובילאיי, שמשקיע ב-AIR מאז הקמתה.

ההשקעה תשמש להרחבת פעילות החברה בארה״ב, להאצת ייצור כלי הטיס של AIR, להגדלת כוח האדם ולתמיכה בכמות ההזמנות ההולכת וגדלה. הגיוס מגיע בתקופה של ביקוש עולמי גובר לכלי טיס המאפשרים ניידות אווירית מתקדמת. ביקוש שממשיך לצבור תאוצה, בין היתר על רקע הוראה שפרסמה לאחרונה ממשלת ארה״ב, המעודדת את ייצורם ושילובם של כלי טיס מסוג eVTOL.

AIR הישראלית היא מובילה עולמית בתחום הניידות האווירית המתקדמת, המשלבת טכנולוגיה חשמלית, תכנון אווירודינמי מתקדם ומתודולוגיות ייצור מעולם הרכב, ליצירת כלי טיס פורצי דרך. 

מטוס חשמלי של חברת AIR, צילום: חברת AIR

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי חן רוזן, רני פלאוט ונתנאל גולדברג. רני פלאוט משמש גם כמנכ״ל החברה. החברה מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 45 בישראל, ל-AIR מתקני פעילות וייצור בכפר יונה ומרכז פעילות בפלורידה, ארה"ב. 

כזכור, החברה הדגימה בהצלחה את כל שלבי הטיסה עם הפלטפורמה המלאה שלה, כולל ביצוע נרחב של טיסות לילה אוטונומיות להובלת מטענים

הכלי הבלתי מאויש של AIR תוכנן לענות על הצרכים של תעשיות המחפשות פתרונות תעבורה אווירית יעילים וגמישים בתחומים כגון: משלוחי מטען, תגובה לאירועי חירום, לוגיסטיקה באזורים עוינים ונגישות לאזורים מרוחקים ובתנאי שטח מורכבים. כלי הטיס מגיע לטווח טיסה של כ-160 ק"מ, במהירות של עד 220 קמ"ש, יכולת נשיאה של כ-250 ק"ג ונפח מטען של כ-2 קוב. בזכות העיצוב המתקדם שלו, הוא משתלב בקלות במערכי לוגיסטיקה קיימים ומאפשר תפעול קרקעי פשוט וטעינה מהירה של מגוון סוגי מטען.

חלק מהמטוסים של AIR כוללים מנגנון כנפיים מתקפל, המאפשר חניה בגודל חניית רכב סטנדרטית, מה שהופך אותם לפרקטיים ונוחים יותר לשימוש יומיומי. 

בנוסף לגרסת המטען, החברה מפתחת גם את AIR ONE: כלי טיס דו-מושבי מאויש לטיסה אישית, שצפוי להיות אחת מיצרניות ה-eVTOL הראשונות שיקבלו רישוי בארה"ב. 

לדברי החברה, בשנה הקרובה צפויה AIR לספק כ-15 מטוסי מטען ללקוחות בארץ ובעולם ולהיערך לקראת ייצור ואספקה של למעלה מ־2,500 הזמנות מוקדמות לדגם AIR ONE, מהלך אשר יחזק את מעמדה כמובילה עולמית בתחום הניידות האווירית המתקדמת. 

"הגיוס הנוכחי  מחזק את מעמדה של AIR  כמובילה עולמית בתחום הניידות האווירית המתקדמת ויאפשר לנו לספק ללקוחותינו מוצרים באיכות גבוהה ובלתי מתפשרת", אמר רני פלאוט, מנכ”ל ומייסד-שותף של AIR. "אנחנו גאים שהצלחנו להציג ביצועים גבוהים תוך תפעול רזה ויעיל ולהגיע להכנסות משמעותיות בשוק ה-eVTOL. אין לי ספק שעם התמיכה והניסיון של Entrée Capital נוכל להוציא לשוק את פתרונות הניידות האווירית המתקדמים שלנו, בקצב מהיר יותר".  

אבי אייל, שותף מנהל ב-Entrée Capital, הוסיף: "הפלטפורמה שפיתחה AIR צפויה לחולל מהפכה בשימושים הקיימים לתעבורה אווירית – בזכות עלות נמוכה, תחזוקה פשוטה, קלות תפעול, עמידות גבוהה ובטיחות מרבית. אנחנו גאים להצטרף למסע של צוות עם ניסיון מוכח". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר