מסתמן: סמסונג תשלב חיפוש AI חכם של Perplexity בכל הטלפונים שלה

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית בוחנת השקעה של מאות מיליוני דולרים בחברת החיפוש החכם • הטכנולוגיה תשולב באפליקציות קיימות ובעוזרת הקולית ביקסבי • גם אפל ומוטורולה בוחנות שיתופי פעולה דומים

עיתונאית קוריאנית בוחנת את מכשיר הסמסונג החדש. צילום: רויטרס

סמסונג, ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית, נמצאת בשלבים מתקדמים של משא ומתן להשקעה בחברת הבינה המלאכותית Perplexity, כך דווח היום (שני) בסוכנות בלומברג. העסקה, שעשויה להגיע לסכום של מאות מיליוני דולרים, כוללת גם תוכניות לשילוב הטכנולוגיה בטלפונים החכמים של סמסונג.

על פי הדיווח, המבוסס על מקורות אנונימיים, סמסונג תהיה אחת המשקיעות הגדולות בסיבוב הגיוס החדש של Perplexity. במסגרת השיתוף, החברות דנות בהתקנה מוקדמת של אפליקציית Perplexity בטלפונים של סמסונג ובשילוב יכולות החיפוש החכמות בדפדפן הברירת מחדל של המכשירים.

פרפלקסיטי (אילוסטרציה). מפתחת מנוע חיפוש מתקדם המבוסס על בינה מלאכותית, צילום: רויטרס

Perplexity מפתחת מנוע חיפוש מתקדם המבוסס על בינה מלאכותית. בניגוד למנועי חיפוש מסורתיים המציגים רשימת קישורים, הטכנולוגיה של החברה מספקת תשובות ישירות ומקיפות לשאלות המשתמשים, תוך ציון המקורות שעליהם היא מתבססת. זו אחת הגישות המתקדמות ביותר לחיפוש מידע באינטרנט כיום.

כזכור, מנכ"ל Perplexity הודה לאחרונה שהדפדפן שלה יאסוף מידע על כל הפעילות של משתמשיה ברשת.

השיחות בין החברות כוללות גם אפשרות לשילוב הטכנולוגיה בביקסבי, העוזרת הקולית של סמסונג. השילוב עשוי להעניק לביקסבי יכולות חיפוש וענייה מתקדמות יותר, ולחזק את מעמדה מול מתחרות כמו סירי של אפל או עוזרת גוגל. על פי הדיווח, השותפות עלולה להיחשף כבר השנה.

שתי החברות לא השיבו לפניות בדרישה להגיב על הדיווח.

על פי דיווח קודם של בלומברג ממאי השנה, Perplexity נמצאת בתהליך גיוס של 500 מיליון דולר בהערכת שווי של 14 מיליארד דולר. המספרים האלה משקפים את הביקוש הגבוה לטכנולוגיות חיפוש מתקדמות.

סמסונג אינה לבדה בעניין בטכנולוגיה של Perplexity. על פי דיווחים קודמים, גם אפל שוקלת להוסיף את Perplexity כאפשרות חיפוש בדפדפן Safari שלה. בנוסף, באפריל השנה הודיעה מוטורולה על שותפות עם Perplexity להפעלת תכונות בינה מלאכותית במכשיריה.

המהלך של סמסונג משקף את המרוץ הגלובלי בין יצרניות הטלפונים החכמים לשילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות במכשיריהן. בעידן שבו הביקוש לפתרונות חכמים וחיפוש מתקדם הולך וגובר, השקעות כאלה עשויות להעניק יתרון תחרותי משמעותי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר