שכחתם סיסמה? המחשב נתקע? בקרוב לא תצטרכו להמתין לטכנאי שיגיע לעזרתכם. חברת Atera הישראלית הכריזה אתמול (שלישי) על השקת "IT Autopilot" - פתרון ה-IT אוטונומי, שמסוגל לפתור עד 40% מתקלות המחשוב הארגוניות באופן עצמאי וללא התערבות אנושית.
מדובר בסוכן בינה מלאכותית (AI) המטפל בקריאות שירות מקצה לקצה, מתקשר ישירות עם המשתמשים, ומספק פתרונות לבעיות שכיחות כמו איפוסי סיסמאות, הפעלות מחדש ובקשות טכניות שגרתיות. על פי החברה, המערכת פועלת 24/7, מגיבה תוך 0.1 שניות בלבד, ומציעה זמן פתרון ממוצע של 15 דקות - מהיר משמעותית מרוב שירותי התמיכה האנושיים.
"אנשי IT הם מהמשאבים הקריטיים ביותר בארגון, אך גם מהעמוסים ביותר", אמר גיל פקלמן, מייסד שותף ומנכ"ל Atera. "כלי IT Autopilot לא רק מצמצם משימות, אלא מעניק לטכנאים זמן, פוקוס ואיזון מחודש בין העבודה לחיים. זהו עידן חדש ב-IT, עידן שבו סוכנים אוטונומיים יהפכו לתשתית התמיכה החכמה של כל צוות IT".
ההשקה מגיעה בעיתוי מתאים: סקר עדכני שערכה Atera בשיתוף חברת Censuswide חושף כי 85% מאנשי ה-IT סבורים ששבוע עבודה של ארבעה ימים יתאפשר אם יוסרו מהם קריאות השירות הבסיסיות. ואכן, הפתרון החדש נועד לפנות את זמנם של אנשי המקצוע למשימות מורכבות יותר ולפרויקטים אסטרטגיים.
בניגוד לפתרונות אוטומציה בסיסיים, IT Autopilot מציג יכולות של "Agentic AI" - בינה מלאכותית סוכנית, המסוגלת לשמור זיכרון של פעולות קודמות, לתכנן, להתחבר לממשקים שונים, לשתף פעולה עם מערכות אחרות, ללמוד מניסיון ולתפקד באופן עצמאי מלא.
"כלי ה-IT Autopilot הוא לא עוד פיצ'ר, הוא שינוי פרדיגמה", הסביר אושרי מויאל, מייסד שותף ו-CTO של Atera. "בזמן שהתעשייה מוצפת בסיסמאות חצי-אפויות, אנחנו מציגים IT אוטונומי אמיתי. בנינו מערכת שמתכננת, פועלת, לומדת ומשתפרת בעצמה, בדיוק כפי שטכנאי מנוסה היה עושה. זה לא אוטומציה, זו אוטונומיה".
הפתרון החדש מתווסף להצלחה קודמת של החברה עם כלי ה-AI Copilot, שלדברי החברה כבר הוביל לחיסכון של 13-11 שעות שבועיות לכל טכנאי. המערכת החדשה משתלבת בקלות בעבודת צוותי ה-IT הקיימים, תוך שמירה על פרטיות, אבטחת מידע והתאמה להנחיות ארגוניות. במקרה של בעיות מורכבות או כאלה הדורשות אישור ניהולי, המערכת יודעת להעביר את הטיפול לגורם האנושי המתאים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו