אייפד פרו חדש? לא ממש: זה הכוכב החדש של אפל שמסעיר את התעשייה

אפל מנסה להציל את תחום הטאבלטים הגוסס והציגה את סדרת האייפדים החדשה שלה • אבל למרות הכל, גולת הכותרת של אירוע ההשקה היה שבב ה-M4 החדש והעוצמתי • ומה כלכך מיוחד בו בעצם?

אייפד פרו החדש. עם שבב M4 החדש, העיניים של אפל על יכולות עיבוד AI מקומיות. צילום: אפל

השבוע הציגה חברת אפל את מערך האייפדים החדש שלה, בתקווה שזה יפיח חיים בקטגוריה הולכת וגוועת של מכשירים. באירוע שהוקלט מראש, החברה הציגה את הגרסאות העדכניות ביותר של הטאבלטים אייפד פרו, אייפד אייר ואת העט החכם Pencil Pro החדש, לצד הצגתו של המעבד החדש, ה-M4.

אבל למרות הניסיון של אפל למקד את תשומת הלב בסדרת האייפדים החדשה, כוכב הערב היה ללא ספק ה-M4, שמיועד לעיבוד AI ומספק לאייפד פרו ביצועים גבוהים פי ארבע מהדגמים הקיימים. לדבריו של קוק "מדובר בשבב בינה מלאכותית חזק להחריד".



בגלל שאפל ידועה בתור חברה שאוהבת לשמור על הקלפים שלה קרוב מאוד לחזה, האמירה של קוק מאשרת שוב את מה שכל התעשייה מחכה לו - החברה צפויה להציג את התשובה שלה לעולם ה-AI בכנס המפתחים שיתקיים בחודש הבא. אבל מה כל כך מיוחד בזה?

שמירה על הפרטיות כנקודת מפתח

מלבד העובדה כי המעבד החדש נועד לצרכי עיבוד בינה מלאכותית, מומחים מהתעשייה טוענים כי הדבר המעניין ביותר בו הוא העוצמה שלו, שנועדה למטרות עיבוד בינה מלאכותית באופן מקומי - משמע מבלי לשלוח מידע לענן. 

סדרת האייפדים החדשה. קטגוריה הולכת ונעלמת של מכשירים, צילום: אפל

לדבריו של חיים זגורי, מנכ"ל רשת iStore, משווקת רשמית של אפל בישראל, "אפל היא החברה ששמה את הדגש הגדול ביותר על פרטיות המשתמשים. בהתאם, מערכת ה-AI שהחברה צפויה להציג בקרוב דורשת יכולות עיבוד מתקדמות על גבי המוצר עצמו, מבלי הצורך לשלוח מידע אל הרשת".

"המעבד החדש נועד בדיוק לשם כך - עיבוד, ניתוח ואימון ממשקי ה-AI על גבי המכשירים עצמם. זו צפויה להיות הנקודה שתבדל בצורה המשמעותית ביותר את מוצרי הבינה המלאכותית של אפל", מסביר זגורי.

מנכ"ל אפל, טים קוק, על רקע הסמל של החברה. יצליח לגרום לחברה לחזור לחזית הטכנולוגיה?, צילום: אי.פי.

ירידה במכירות העולמיות

במקביל, אירוע ההכרזה מגיע ימים ספורים לאחר שאפל דיווחה על ההכנסות שלה בתחום האייפדים ברבעון האחרון, שעומדות על 5.6 מיליארד דולר - ירידה של 17 אחוזים משנה לשנה. עם זאת, באפל טוענים כי מכירות האייפדים צפויות לצמוח ברבעון הבא, בין היתר בגלל השקת הסדרה החדשה.

לדבריו של בן ווד, אנליסט ראשי בחברת מחקרי השוק CCS Insight, ההשקה הבלתי צפויה של שבב ה-M4 החדש והעוצמתי נועדה בין היתר במטרה להצית עניין והתרגשות אצל הצרכנים, בתקופה שנחשבת לחלשה במיוחד במכירות.

"למרות שהאייפדים החדשים לא צפויים להחזיר את הקטגוריה לצמיחה מיידית, הם מהווים סיבה טובה לשדרוג עבור לקוחות עם מכשירים ישנים יותר", טוען ווד. "השקת המעבד החדש מעידה יותר מהכל על כך שאפל נחושה לקחת את ההובלה לידיה בתחום הטכנולוגי, עם דגש על בינה מלאכותית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר