המכונית המעופפת AirCar. צילום: באדיבות KleinVision

מרכב למטוס תוך 2 דקות: המכונית המעופפת נרכשה על ידי חברה סינית

הטכנולוגיה המתקדמת שבזכותה נוצרה המכונית המעופפת "AirCar", נרכשה על ידי חברה המתמחה במכוניות מעופפות ואף בנתה שדה תעופה ובית ספר לטיסה משלה • בשנת 2021, המכונית צלחה את מבחן הטיסה שלה וריחפה מעל סלובקיה במשך 35 דקות

הטכנולוגיה המשוכללת שמאחורי המכונית המעופפת “AirCar” , שפותחה במקור באירופה והוטסה בהצלחה, נרכשה על ידי חברה סינית. המכונית מונעת על ידי מנוע של חברת המכוניות BMW וצורכת דלק רגיל ובשנת 2021, צלחה את טיסת המבחן שלה באוויר, כאשר ריחפה במשך 35 דקות בין שני שדות תעופה שונים בסלובקיה. מדובר במכונית טרנספורמטיבית, ולוקח לה קצת יותר מ-2 דקות להפוך ממכונית למטוס.

חברת הטכנולוגיה הסינית "Hebei Jianxin", המתמחה במכוניות מעופפות, רכשה את הזכויות הבלעדיות לייצור ושימוש במכוניות הAirCar בסין. החברה בנתה שדה תעופה ובית ספר לטיסה משלה לאחר שקנתה סוג נוסף של מטוסי-מכוניות סלובקיים, כך לפי אנטון זייג'אק, מייסד שותף בחברת KleinVision, שיצרה את דגם המכוניות המעופפות AirCar.

החברה מסרבת לומר מהו המחיר שבו מכרה את הטכנולוגיה הייחודית, אך ככל הנראה הרישיון האווירי שקיבלה מרשות התחבורה בסלובקיה לא מזמן, העלה את המחיר.

כמובן שיש עדיין מכשולים ניכרים לסוג התחבורה הזה מבחינת תשתיות, רגולציות וקבלה של הציבור, אך נדמה כי מכוניות מעופפות כבר כאן והן עומדות להפוך לעתיד התחבורה בעולם - ישנן חברות טכנולוגיה נוספות בעולם שמתמקדות בתחום ואפילו ממשלת בריטניה הצהירה לא מזמן כי מוניות מעופפות עשויות להפוך לכלי רכב מן המניין בלונדון עד שנת 2028.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו