להיות אישה בהייטק זה לא קל - בטח שלא בתקופת מלחמה

המלחמה הנוכחית הביאה עמה אתגרים רבים לשוק ההייטק • קידום נשים בתחום הוא נושא מדובר מאוד, אך דווקא בתקופה הזו - נשות ההייטק מצליחות להמציא את עצמן מחדש • לכבוד יום האישה, אספנו ארבע נשים בכירות שסיפרו לנו כיצד התמודדו עם המשבר

לוחמת בשריון (תמונות ארכיון. למצולמת אין קשר למאמר). צילום: דובר צה"ל

יום האישה הבינלאומי הוא בדרך כלל יום שמסמל מאבק לשוויון מגדרי והכרה בתרומה הנשית בחברה. השנה בישראל יום האישה הגיע אלינו בצל המלחמה, כאשר מתחילת המלחמה אנחנו רואים את עוצמת הנשים, בין אם בבית, בעבודה או בצבא. 

מאז תחילת המלחמה, תעשיית ההייטק הישראלית חווה משבר ונוצר מצב בעייתי בו משקיעים רבים מהססים ומשהים את ההשקעות שלהם במדינה. לציון יום האישה הבינלאומי, בחרנו לבדוק כיצד נשים בכירות בהייטק הישראלי חוות את המלחמה מאז אוקטובר האחרון.

לראשונה - כוח מעורב של לוחמים ולוחמות נלחם בשטח עזה. ארכיון // צילום: דובר צהל

מיקרוסופט ישראל - עדי קריסטל, סמנכ"לית לקוחות עסקיים

"כל עוד המלחמה נמשכת, וגם אחרי כחמישה חודשים, אני עדיין במתח ובדאגה לביטחון המשפחה, החברים והחיילים שלנו בשטח. בשבועיים-שלושה הראשונים העבודה הייתה שונה: הארגונים שאנחנו עובדים מולם היו עסוקים בדאגותיהם האישיות, הפרויקטים הושהו, והמצב הנפשי של העובדים היה מאתגר. הייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש. 

יצרנו קשר עם כל הלקוחות מספר ימים אחרי 7 באוקטובר, במטרה להבין מכל לקוח מה ההשפעה הישירה של המלחמה עליו, אישית ועסקית. המטרה הייתה לשמור על העסקים הקיימים, לייצר חדשים, ולהיות שותפים אמינים ואחראיים. עיקר החשיבה הייתה – איך לשמור על הכלכלה הישראלית". 

עדי קריסטל, צילום: ענבל מרמרי חדש

Syqe Air - חגית קמין, מנכ״לית

"כבר ב-8 באוקטובר, יום העבודה הראשון לתחילת המלחמה, הקמנו סוג של חמ"ל אצלנו במשרד. כחברת מדטק שאחראית גם לעובדים וגם למטופלים (חלקם נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה) היו לנו כמה חזיתות להתמודד מולן. את הטיפול בעובדים הובילה מחלקת HR ואת הטיפול בצורכי המטופלים הובילו צוותי PSP  ו-CX, מחלקות המנוהלות על ידי נשים. 

20 אחוזים מהעובדים שלנו גויסו בצו 8 כבר ביום הראשון, מתוכם גם עובדות שגויסו לשירות משמעותי. גם מול המטופלים הייתה לנו אחריות עצומה, במיוחד לאור העובדה שאירועי אוקטובר העצימו את תסמיני ה-PTSD. צוות האחיות שלנו שוחח עם כולם, תמך רגשית ושמר על שגרת הטיפול שלהם, הכל במטרה לסייע".

חגית קמין, צילום: אלעד גוטמן

New Phase - גלית הירש, סמנכ״לית משאבי אנוש

"כחברה הנטועה בארץ עם הפנים לחו"ל, חשנו היטב את המורכבות. בימים כתיקונם, ניו פייז מאוזנת מגדרית כולל בהנהלת החברה, אך בזמן שהחצי הגברי של ההנהלה גויס למילואים, נותרנו עם רוב נשי.

בימים קשים מנשוא, מי שבאמת חיזקו אחת את השנייה היו נשות המילואים שלנו שביד אחת ניהלו לבדן בית ושמרו על תפקודו, ובצד השני המשיכו בייצור, במחקר ובפיתוח טכנולוגיה פורצת דרך נגד הסרטן". 

גלית הירש, צילום: אייל טואג

Dream Security - אורית עזרזר, סמנכ״לית משאבי אנוש

״המלחמה תפסה אותנו תוך כדי תהליכי גיוס עובדים אינטנסיביים ופיתוח המוצר, כאשר המנכ״ל וחלק משמעותי של העובדים נקראו למילואים. למרות הקושי, גילינו שהתקופה הזו הביאה גם פירות יצירתיים טכנולוגיים, כמו שרק אנשים מהזן של הארץ הזו יודעים להפיק בעתות משבר.

בשירותי הצבאי הייתי לוחמת, שירתתי בתפקיד בתקופה שבה הדבר היה פחות מקובל. אני מחזיקה בתפיסת עולם שנשים תמיד נמצאות וחייבות להימצא בחזית ההשפעה, אם זה בפן העסקי, הטכנולוגי או המבצעי. חשוב לי להשריש את תחושת הערך שכרוכה בלהיות ישראלי ואת החוסן שייחודי לעם שלנו". 

אורית עזרזר, צילום: גיא סידי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר