"נאמנה לעצמי": טי-שירטים בעיצובים מיוחדים ליום האישה

חולצות המספרות את סיפורן של נשים פמיניסטיות, שיתוף פעולה מיוחד עם קהילת נשות המילואימניקים והקבע, וגם הדפסים בהשראת העצמת האישה הישראלית • שלוש קולקציות מעוררות השראה ליום הכי נשי בשנה

הר סטורי מחיר טי שירט 180 שקלים. צילום: עירד נצר

יום האישה הבינלאומי מצוין בכל שנה ב-8 במרץ, במטרה להעניק כבוד ואהבה למין הנשי תוך ציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים. שלושה מותגים בחרו לציין את היום הזה בשיתופי פעולה מיוחדים להעצמה נשית.

רשת Story חברה לעמותת המכללה, הפועלת ליצירת הזדמנויות לנשים שנמצאות במצבי זנות ואלימות, באמצעות מתן הכשרות מקצועיות וליווי תעסוקתי במגוון תחומים. יחד הן השיקו שמונה חולצות טי שמספרות את סיפורן של נשים פמיניסטיות, אקטיביסטיות ופורצות דרך במהלך ההיסטוריה, כמחווה לאופן שבו שינו את העולם. 

הרסטורי, מחיר: 180 שקלים. להשיג בכיכר דיזנגוף 94 תל אביב ובאתר  / צילום: טלי שטמברגר

חולצות הטי עוצבו בידי דפנה בלוך, מעצבת גרפית, ארט-דירקטורית, מרצה בשנקר ושותפה במותג המצליח Lazy Eye.ppl, והן נושאות ציטוטים איקוניים של נשים אקטיביסטיות פורצות דרך:

רוזה פארקס -"The only tired I was, was tired of giving in". פעילה בתנועה לזכויות האזרח האמריקנית, שהנהיגה חרם קשה נגד אפליית השחורים כשהם נדרשו לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס.

הרסטורי, מייסדות המכללה. מימין: איריס שטרן לוי, משמאל: טל חמויי / צילום: עירד נצר

נינה סימון - "I was a rebel with a cause". מוזיקאית, שהשתמשה בכאב ובכעס שלה למחאה נגד דיכוי, שילמה מחיר כבד על עמדותיה ומחאותיה הפוליטיות וספגה גזענות כאישה שחורה בארה"ב.

רונית אלקבץ ז"ל - "אני יודעת להיות נאמנה לעצמי, זה מה שאני יודעת הכי טוב". שחקנית ויוצרת שכיהנה מאז שנת 2011 כנשיאת תנועת "אחותי - למען נשים בישראל", שאותה הקימו פעילות פמיניסטיות מזרחיות.  

גולברי בשתוף פעולה עם קוקטית, צילום: גולברי בשתוף פעולה עם קוקטית לרגל יום האישה צילום שי יחזקאל (5)

שיתוף פעולה נוסף הוא של גולברי, שחברו לאמנית הישראלית שירה ברזילי, המוכרת בשם "קוקטית". הקולקצייה החדשה כוללת ארבע חולצות טי עם איורים להעצמה נשית. בכל אחת מהחולצות מוטבעת החותמת המזוהה עם שירה: נשים עם שפתיים אדומות, או קווי מתאר בשחור-לבן.

אילנית לוי ושירה ברזילי משיקות את שיתוף הפעולה של בית האופנה גולברי ו"קוקטית". מחיר חולצה: 129.90 שקלים / צילום: שי יחזקאל

במותג האופנה HOODIES בחרו לחזק את קהילת נשות המילואימניקים והקבע, המונה כמעט 10,000 נשים. במסגרת שיתוף הפעולה יימכרו באתר הודי'ס החולצות הממותגות "Mother Fighter" במהדורה מוגבלת, במטרה להעביר את המסר של האימהות הלוחמות מהעורף.

הדר שחר, מנהלת קהילת נשות המילואים והקבע. מחיר חולצה: 29.90 שקלים / צילום: אמיתי בייקר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר