מלחמת "חרבות ברזל", שהחלה לפני כמעט שלושה חודשים, נותנת את אותותיה בכל תחום אפשרי ומשפיעה גם על הרגלי הגלישה והצריכה של הקהל הישראלי, שנראה כי מתקשה להתנתק מאתרי החדשות.
על פי נתוני סקר מיוחד שערכו חברות yes ופלאפון באמצעות מכון המחקר the point2 בקרב 500 אנשים בני 18 ומעלה, נמצא כי כמחצית מהישראלים מתעדכנים בחדשות לפחות מדי שעה או שעתיים.
כרבע מכלל הישראלים הבוגרים (24 אחוזים) נוהגים בימים אלה להתעדכן בחדשות לפחות פעם בחצי שעה כאשר 10 אחוזים עושים זאת כל כמה דקות. קרוב למחצית (47 אחוזים) נוהגים להתעדכן בחדשות מספר פעמים ביום, ואילו רק ארבעה אחוזים מדווחים שהם לא נוהגים להתעדכן בחדשות על בסיס יומי.
במקביל, הרשתות החברתיות מהוות את הפלטפורמה העיקרית לצריכת תכנים חדשותיים: 76 אחוזים מהישראלים ציינו כי הם נוהגים להתעדכן בחדשות באמצעות פייסבוק, וואטסאפ, טלגרם ו-X, כאשר השתיים האחרונות נמצאות מאז תחילת המלחמה במגמת עלייה.
השימוש בטלגרם ובטיקטוק מזנק
לפי נתוני חברת פלאפון, עם פתיחת המלחמה הגלישה זינקה ב-17 אחוזים. במקביל ועל רקע העלייה החדה בתקיפות הסייבר, 65 אחוזים מהישראלים ציינו כי הם חוששים לפתוח קישורים הנשלחים אליהם בסמסים או בוואטסאפ.
בגזרת האפליקציות, טיקטוק היא הצומחת הגדולה עם עלייה שנתית של 23 אחוזים במספר המשתמשים. אינסטגרם רשמה עלייה של 12 אחוזים ופייסבוק דווקא רשמה ירידה של 5 אחוזים. מספר המשתמשים בוואטסאפ נותר ללא שינוי.
השימוש בטלגרם, שעד תחילת המלחמה נותר דומה לשיעורו בשנת 2022, זינק מפרוץ המלחמה בכ-60 אחוזים במספר המשתמשים, והכפיל את עצמו בנפח השימוש היומי, כאשר
כיום השימוש בו גבוה פי שתיים בהשוואה לימי שגרה.
אפליקציית X (טוויטר לשעבר) של אילון מאסק, שרשמה עד לתחילת הלחימה עלייה של כ-6 אחוזים בלבד במספר המשתמשים, זינקה מפרוץ הלחימה ב-50 אחוזים בנפח השימוש וב-20 אחוזים במספר המשתמשים. כיום השימוש בטוויטר גבוה ב-31 אחוזים מאשר בימי שגרה.
השימוש בטינדר ירד, גם ההאזנות בספוטיפיי
אפליקציית ההיכרויות הפופולרית "טינדר", רושמת ירידה שנתית של 13 אחוזים במספר המשתמשים, כאשר בשבוע הראשון למלחמה צנחה האפליקציה ב-36 אחוזים (את הירידה ניתן לנכס לסיבות רבות, בהן אחוז משרתי המילואים הגבוה).
לפי הנתונים, מספר המשתמשים באתר "בוקינג" צנח ב-63 אחוזים בחודש שעבר, כאשר גם מספר ההאזנות למוזיקה דרך אפליקציית ספוטיפיי בחודשים אוקטובר ונובמבר רשם ירידה של 32 ו-12 אחוזים בהתאמה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
