אילון מאסק התחרט: הצעד של המיליארדר נגד עזה

לאחר שהבטיח כי יספק אינטרנט בחינם לארגוני הסיוע ברצועה ונכנס לעימות מול גורמי הממשל הישראליים, הודיע איל ההון כי זה לא הולך לקרות • הסיבה: חשש שהדבר יסייע לחמאס ש"מתגאה בעריפת ראשים" • במקביל, החזיר מאסק ל-X את אחד הקונספירטורים הגדולים בעולם

אילון מאסק. נראה שהביקור בישראל השפיע על איל ההון. צילום: אי.אף.פי

איל ההון ואחד היזמים הטכנולוגיים הגדולים בעולם, אילון מאסק, הודיע אתמול (ראשון) בשידור חי ברשת החברתית X , כי החליט שלא לחבר את עזה לאינטרנט דרך הלווין "סטארלינק" שבבעלותו, זאת לאחר שטען כי יספק שירותי לווין לארגוני סיוע ברצועה.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון, הודיע מאסק כי חברת סטארלניק שבבעלותו תספק שירותי אינטרנט לארגונים חיוניים ברצועת עזה, המוכרים מבחינה בינלאומית, זאת לאחר שרשת האינטרנט ברצועה נפלה בעקבות ההפצצות הישראליות.



הודעתו של מאסק עוררה סערה בישראל והשר קרעי החליט לחסום את הפעלתה של המערכת הלווינית מחשש שתסייע לחמאס וארגוני הטרור העזתיים. בהמשך, ולאחר שבועות ארוכים של דיונים, הושגו הסכמות בין משרד התקשורת למאסק שלא להפעיל את המערכת של סטארלינק ברצועה. 

בסרטון שעלה אתמול טען מאסק, שכבר הספיק לבקר בישראל וביישובי העוטף החרבים, כי הסיבה לכך שהתחרט נובעת מהחשש כי האינטרנט יסייע לחמאס וכי אין ערובה לכך שהמערכת לא תשמש למטרות טרור בסופו של דבר. הוא התייחס גם לביקורו בארץ וטען כי "לחמאס יש הרגל של כריתת ראשים. הם גאים בזה והם עשו זאת בשמחה רבה". 

איילון מאסק בביקורו בארץ. ארכיון, צילום: אורן בן חקון

קונספירטור אנטישמי חוזר ל-X

במקביל, הודיע מאסק כי בעקבות סקר שביצע, הוא החליט להחזיר ל-X את חשבונו של אלכס ג'ונס, איש ימין קיצוני הידוע בהתבטאותיו האנטישמיות, תמיכתו בתיאוריות קונספירציה והפצתן ברשתות החברתיות השונות, לאחר שהושעה ממנה לצמיתות בשנת 2018.

"יש להימנע מחסימת משתמשים, אלא אם הם עשו משהו לא חוקי באופן מובהק", כך טען מאסק בעת שידור משותף שקיים עם ג'ונס אתמול. רק נזכיר כי ג'ונס טען כי הטבח הנוראי בבית הספר "סנדי הוק" היה "תרמית ענקית" וכי הורי הילדים ההרוגים בזירה היו בעצם שחקנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר