על פי דיווח שעלה בימים האחרונים באתר החדשות The Information, ענקית הטק שוקלת לערוך סידור מחדש של כמה מצוותי המכירות שלה, שיכללו גם פיטורים רבים. הסיבה – הטמעת כלי בינה מלאכותית שהביאו לאוטומטיזציה של תהליכים רבים.
כזכור, מוקדם יותר השנה, השיקה גוגל "עידן חדש של פרסום וקמפיינים מונעי בינה מלאכותית" כדרך לשפר את חוויות המפרסמים שעובדים על הפלטפורמות שלה. כחלק מהשירות החדש, בגוגל מציעים מגוון כלי AI ליצירת קמפיינים ומודעות מעוצבות – כאשר הכל מותאם ספציפית ללקוח ודרישותיו.
לפי הדיווחים, גוגל מעסיקה 30 אלף עובדים בחטיבת הפרסום שלה, כאשר כמעט מחצית מהם עוסקים במכירת מודעות מותאמות אישית ללקוח. כעת, הודות לאימוץ כלי הבינה המלאכותית, רבים מאותם העובדים עלולים למצוא את עצמם ללא עבודה, בעוד שגוגל צפויה להגדיל משמעותית את רווחיה.
לא רק משרות פרסום
משרות בתחומי הפרסום אינם התפקידים היחידים שעלולים להיות מוחלפים בבינה מלאכותית בעתיד הקרוב. ככל שהבינה המלאכותית הופכת למתקדמת יותר ויותר, מספר רחב של תפקידים שעד כה אוישו בידי בני אדם, עשויים להיות מוחלפים במערכות AI אוטומטיות, קלות לתפעול ורווחיות יותר.
דו"ח של חברת האתרים Hostinger מצא מוקדם יותר השנה כי ל-AI יש פוטנציאל להחליף מספר משרות בין היתר בתחומי שירותי הבריאות ושירותים פיננסיים. לפי הדו"ח, נמצא כי משרות רבות ברחבי העולם בתחום שירותי הבריאות, במיוחד תפקידים ניהוליים בבתי חולים הדורשים התעסקות עם מערכות מיושנות – יהיו ככל הנראה בין הראשונים להיות מוחלפים.
עם זאת, חשוב לציין כי כמו בכל מהפכה, עליית הבינה המלאכותית הובילה ותמשיך להוביל גם ליצירת משרות חדשות ומותאמות לעולם החדש, בהם תפקידים כמו "מהנדסי LLM" שייצרו הנחיות ספציפיות למערכות ה-AI, מאמני בינה מלאכותית, רגולטורים לתחום ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו