מה הקשר בין חדשות 14, יאיר שרקי וקופה ראשית?

אם שאלתם את עצמכם מה הישראלים חיפשו בגוגל הכי הרבה בשנת 2023 - יש לנו את התשובה • אז מה היה הטרנד הטכנולוגי שריתק אותנו ואילו סדרות וסרטים עשו לנו את זה כל כך, שהיינו חייבים לחפש אותם באינטרנט? • הסיכום המלא

מיקרופון ערוץ 14. צילום: אורן בן חקון

גוגל מפרסמת היום (שני), את רשימות הערכים שקיבלו את מספר החיפושים הגבוה ביותר בשנת 2023. הרשימות חושפות את הנושאים והאנשים הטרנדיים ביותר בשנה החולפת במגוון קטגוריות – החל מתקשורת ועד מלחמת "חרבות ברזל" (לצערנו). סיכום השנה של ישראל ו-60 מדינות נוספות זמינים באתר Year in Search.

25 שנים לגוגל. מה היינו עושים בלעדיו? // צילום: רויטרס


מלחמת "חרבות ברזל"

החיפוש הפופולרי ביותר בהקשר של מלחמת חרבות ברזל הוא פיקוד העורף, ואחריו צבע אדום ו״קבלת רישיון נשק" שהגיעו למקומות השני והשלישי. עזה, מוחמד דף וחמאס גם הם כלולים ברשימת הערכים הפופולריים ביותר בהקשר של המלחמה. את הרשימה חותם ״אתר מילואים" המעיד על היקף ההתגייסות הגבוה.

מלחמת חרבות ברזל - הערכים שחיפשנו, צילום: אינפו

ברשימת האנשים הכי טרנדיים של השנה כלולים דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, שהפך לדמות מוכרת בכל בית בישראל, מגיש חדשות 12 הוותיק דני קושמרו והאלוף במיל' יאיר גולן שחילץ פצועים מהשטח ביום הטבח. ברשימה נכלל גם הפאנליסט אליהו יוסיאן, שעמדותיו עוררו לא אחת סערה.

האנשים של 2023, צילום: אינפו

כאמור, כלי התקשורת וערוצי המידע זכו לפופולאריות רבה במיוחד השנה, לא מעט בשל המלחמה. ברשימת אתרי ואפקליציות החדשות שזכו לקפיצה הגבוהה ביותר ביחס לשנה שעברה, ניצב האתר והאפליקציה חמ״ל, המאפשר לכל משתמש רשום לפרסם דיווחים ולהעלות תכנים. מקורות חדשות אלטרנטיביים נוספים שהיו טרנדיים השנה הם ״חדשות בטלגרם״ ואבו עלי אקספרס.

תקשורת ומדיה ב-2023, צילום: אינפו

החיים שלפני המלחמה והפרידה מאגדות תרבות

בראש רשימת האנשים הטרנדיים של השנה נמצאת יעל אלקנה, הזוכה הגדולה בתכנית הריאליטי "הזמר במסכה". במקום השני, כתב חדשות 12 החרדי שיצא מהארון, יאיר שרקי, ואחריו ברונו מארס שהופיע בישראל רגע לפני פרוץ המלחמה.

קארין באומן ז״ל, שנפטרה אחרי מאבק ארוך במחלת האנורקסיה, בראש רשימת הנפטרים של 2023. עוד ברשימה: אנשי תרבות ורוח אהובים כמו מחבר ה״כבש השישה עשר״ יהונתן גפן ז״ל, הסופר והעיתונאי מאיר שלו ז״ל והשחקן חיים טופול ז״ל.

הלכו לעולמם, צילום: אינפו

שנת הפריצה של בינה מלאכותית

2023 הייתה גם שנת הפיכתה של בינה מלאכותית מטכנולוגיה שמעטים מבינים לעומק - למהפכה של מוצרים וכלים: מחצית מרשימת המונחים הטרנדיים השנה בטכנולוגיה ורשתות הם מעולמות התוכן של בינה מלאכותית, בהם סייעני הבינה המלאכותית ChatGPT, יBard, רובי הבוט ו-Character AI וכלי יצירת התמונות מבוסס בינה מלאכותית, midjourney.

טכנולוגיה ותופעות רשת, צילום: אינפו

הפקות המקור הישראליות בצמרת

גוף שלישי בכיכובן של רותם סלע וגל מלכה היא הסדרה הטרנדית של השנה. עוד מתוכניות קשת נכנסו לרשימה גם השוטרים והמתחזים עם חיים אתגר. לכאן 11 שני נציגים ברשימה: קופה ראשית ומלאך משחית. רשת 13 ו-HOT עם סדרה אחת כל אחת - שמיים אדומים ומשמר הגבול.

הסדרות הזרות הטרנדיות של השנה הן אל ת׳מאן, הגרסה הלבנונית לסדרה הטורקית אלף לילה ולילה, האחרונים מבינינו וג׳יני וג׳ורג׳יה.

סדרות טלוויזיה, צילום: אינפו

הסרט המדובר של השנה הוא ברבי ומיד אחריו אופנהיימר. גם כאן, ההפקות הישראליות זכו לפופולריות רבה, עם לא פחות מ- 4 סרטים ישראלים ברשימה: גולדה, הילולה, שבע ברכות והעיר הזאת.

סרטים, צילום: אינפו

שתהיה שנה אזרחית טובה ומוצלחת יותר מקודמתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר