גוגל דוהרת קדימה: כלי ה-AI החדשים של החברה שוברים את כל החוקים

ממודל בינה מלאכותית שעושה קפיצה משמעותית בתחום ועד כלים חדשים ליצירת מוזיקה - נראה שענקית הטק האמריקנית לא מתכוונת להוריד את הרגל מהגז • "היעד: עולם המועצם על ידי בינה מלאכותית"

גוגל. חוגגים 25 שנים של קדמה. צילום: אי.אף.פי

ענקית הטק גוגל השיקה בימים האחרונים את ג'מיני (Gemini), מערכת חדשה המבוססת על בינה מלאכותית שיכולה לכאורה להבין ולבצע כמעט כל סוג של הנחיה – תמונות, טקסט, דיבור, מוזיקה, קוד והרבה יותר. במקביל, הציגה יוטיוב את לריאן, הדור הבא של יצירת המוזיקה.

לפי סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, "היעד - עולם המועצם על ידי בינה מלאכותית באופן אחראי. שנים ארוכות שאפנו ליצור דור חדש של מודלי בינה מלאכותית, שתרגיש לנו פחות כמו תוכנה חכמה ויותר כמו כלי שימושי ואינטואיטיבי יותר - כמו מומחית ששותפה למאמצים שלנו". 

הנשיא ביידן נפגש עם בכירים ממיקרוסופט וגוגל. מאי 2023 צילום: רויטרס


מאמצים להרחיב את בסיס הנתונים

מודל ה-AI החדש Gemini, הוא סוג של מערכת בינה מלאכותית המוגדרת כ"מולטי-מודאלית", ויכולה להתמודד עם טקסט או תמונה בצורה מתקדמת יותר מהמערכות הקיימות היום (שבל נשכח עד כמה הן מתקדמות בפני עצמן).

אופן פעולתה של המערכת עשוי לרמז לאן גוגל, ועולם הבינה מלאכותית בכללותו, עשויים להגיע בעתיד הלא רחוק - מציאות שבה מערכות AI מסוגלות לבצע ניתוח וולספק תגובה למידע שמגיע מהעולם החיצון בזמן אמת.

נסביר - בכל הקשור לפיתוח יכולות חדשות, מערכות בינה מלאכותית תלויות מאוד בסוג הנתונים שמוזן אליהן ועליו הן "מאומנות". המערכות נחשפות לנתונים האלה כל העת וזה עוזר להן להשתפר באיכות התגובות וביכולת להסיק מסקנות כמו זיהוי פנים בתמונה או כתיבת חיבור.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. מצעיד את החברה קדימה, צילום: רויטרס

נכון לעכשיו, הנתונים שחברות כמו גוגל, מטא, OpenAI ואחרות מאמנות את המערכות עליהם, עדיין מבוססים בעיקר על מידע דיגיטלי שכבר קיים באינטרנט. עם זאת, עולם הטק כמו עולם הטק, כבר צופה קדימה ושואף להרחיב את היקף הנתונים שעליהם AI יכול לעבוד.

לדוגמה, על ידי שימוש במצלמות שפועלות באופן רציף, מיקרופונים וחיישנים אחרים, ניתן יהיה ליידע מערכות מבוססות AI במה קורה בזמן אמת, ובעצם לבקש תגובות לאירועים תוך כדי שהם קורים. הפוטנציאל - כמעט אינסופי.

רובוטים בעלי בינה מלאכותית פותרים משוואות ולומדים. העתיד כבר כאן. אילוסטרציה, צילום: Getty Images

מוזיקה (מלאכותית) להמונים

במקביל, גוגל עשתה הדים כשפרסמה בשקט בשקט בתחילת השנה כמה מאמרים על תוכנת ליצירת מוזיקה מבוססת AI שהצליחה לבנות מנגינות על סמך הנחיות שנמסרו לה במילים כתובות. כן, ממש כמו מלחין אנושי.

בימים האחרונים, הכריזה מעבדת ה-AI של החברה, Google DeepMind, על מודל מוזיקה חדש בשם Lyria שיעבוד בשילוב עם יוטיוב. Lyria תהווה את הבסיס עליו יעבדו שני כלים חדשים שיאפשרו יצירת מוזיקה עבור YouTube Shorts.

@tech.insider.news#aitechnology#aitools#lyria#artificialintelligence#technewsdaily#google#googleai#aigeneratedmusic#aimusic#aimusicgenerator♬ original sound - Tech Insider | News & Tips


לדברי גוגל, הכלים החדשים יעזרו בתהליך היצירתי במוזיקה (לדוגמה, בניית מנגינה שלמה מתוך זמזום), בעוד ש- SynthID,  המשמשת לסימון תמונות בינה מלאכותית, תותאם גם למוזיקה מבוססת בינה מלאכותית.

הכלים החדשים יוצאים לאור בזמן שבו בינה מלאכותית ממשיכה לעורר מחלוקת בעולם האמנות. היה זה הנושא המרכזי בלב שביתת האמנים בהוליווד בחודשים האחרונים ובמוזיקה, שהסתיימה לאחר שהאולפנים וחברות ההפקה הגדולות הגיעו להסדר מול השחקנים והיוצרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר