חודש של חרם הספיק? זו החברה הגדולה שחוזרת אל מאסק

לאחר ששורה של חברות ענק כמו אפל ודיסני נטשו את הפרסום ברשת החברתית, נראה שהחרם בדרכו להסתיים, לפחות חלקית • גל העזיבות של המפרסמים את הפלטפורמה החל כבר לפני חודשים, אך התגבר משמעותית לאחר תמיכתו של המיליארדר בהפצת תוכן קונספירטיבי ומסית

אילון מאסק. האם זה תחילתו של גל חזרת החברות הגדולות ל-X?. צילום: אי.אף.פי

לאחר ששורה של חברות ענק כמו IBM, אפל, דיסני ורבות נוספות נטשו את הפרסום ב-X עקב הימצאותם של תכנים אנטישמיים ונאציים לצד המודעות שלהן בפלטפורמה – נראה כי לפחות חברה גדולה אחת, נטפליקס שמה, החליטה לחזור ל"עסקים כרגיל" ולפרסם ברשת החברתית.

הניו יורק טיימס דיווח בחודש שעבר כי כחלק מהמהלך הרחב של נטישת X, עצרה נטפליקס פרסומות בשווי של כמעט 3 מיליון דולר על הפלטפורמה. יחד עם זאת, אתר החדשות TheWrap פרסם בימים האחרונים כי פוסטים של נטפליקס, המפרסמים את הסרטים "המאסטרו" ו"הצצה ליחסים", נצפו ברחבי הרשת החברתית.



כזכור, בעלי X, היזם והמיליארדר אילון מאסק, הוא גם חובב קונספירציות ידוע שמאז שהשתלט על הרשת החברתית, נתן דרור להפצת שנאה, קונספירציות ותוכן מסית בה. השיא הגיע כאשר לפני כחודש, הביע מאסק תמיכה ממשית בקונספירציה אנטי-יהודית חד משמעית שעלתה לפלטפורמה.

על פי הפוסט בו תמך מאסק, הקהילות היהודיות בארה"ב ובמערב מעודדות "שנאה נגד לבנים". "את אותה שנאה שהקהילות היהודיות לא רוצות שיפנו כלפיהן, הן מעודדות בצורה כנגד הלבנים", כך נכתב. מאסק הגיב לטענה וציין: "אמרת את האמת האמיתית".

מנכ"ל אפל טים קוק. החברה בראשותו לא היססה לנטוש את X, צילום: אי.אף.פי

נטישה אחר נטישה

יומיים לאחר מכן נודע כי IBM, אפל, דיסני ואפילו האיחוד האירופי, החליטו להשהות את הפרסומים שלהן ברשת החברתית. אליהן כאמור הצטרפה בהמשך גם נטפליקס. יש לציין כי בכל הנוגע לאפל, החברה הייתה מפרסמת מרכזית ב-X ונטישתה הייתה מכה רצינית לעסקי הפרסום של הפלטפורמה.

בהמשך וכנראה בעקבות הלחץ הגובר עליו מתוך החברה, שגם כך סבלה מנטישת מפרסמים מאסיבית, הודיע מאסק כי הקריאה "מהנהר עד הים פלשתין תהיה חופשית" נוגדת את מדיניות הרשת ותביא להשעיית חשבונות שיכתבו ציטוט זה.

נטפליקס. חודש של חרם הספיק להם כנראה, צילום: רויטרס

בחזרה לנטפליקס - כאשר התבקש להגיב, דובר X אישר ל-TheWrap כי החברה חידשה את הפרסום שלה בפלטפורמה. נציגי נטפליקס לא הגיבו לבקשה של TheWrap לתגובה. לנו נשאר רק לתהות מדוע מיהרה נטפליקס לחזור למקום בו מודעות שלה עלולות להופיע לצד תוכן אנטישמי, קונספירטיבי ומסית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר