"האמת האמיתית": אילון מאסק הביע תמיכה בציוץ אנטישמי

האיש העשיר בעולם והיזם הטכנולוגי, הביע בגלוי תמיכה בתיאוריית קונספירציה אנטי יהודית • אחד התומכים המוכרים הנוספים באותה תיאוריה - מבצע הרצח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג • ההתבטאות האחרונה מגיעה לאחר שורה של פרסומים וטענות שלו נגד הקהילה היהודית

אילון מאסק. תומך נלהב בתיאוריות קונספירציה שונות, גם אנטישמיות.. צילום: רויטרס

המיליארדר, היזם ואיש העסקים אילון מאסק, מתגלה שוב כמי שמצדד בעמדות עם גוון אנטישמי. ביטוי לגישה בעייתית הזו התגלה שוב אתמול (רביעי) כשהאיש העשיר בעולם הביע תמיכה ממשית בקונספירציה אנטי יהודית שהועלתה לרשת החברתית שלו – X.

על פי אותו הפרסום, הקהילות היהודיות בארה"ב ובמערב מעודדות "שנאה נגד לבנים". "את אותה שנאה שהקהילות היהודיות לא רוצות שיפנו כלפיהן, הן מעודדות בצורה כנגד הלבנים", כך נכתב.


ה"קביעה" הזו אינה חדשה ומדובר בתיאוריית קונספירציה אנטישמית פופולרית בקרב קבוצות עליונות לבנה רבות. על פי הגישה הזו, היהודים מעודדים הגירה לא חוקית של מיעוטים אל המערב, במטרה להקטין את הרוב הלבן בהן.

מאסק כאמור הגיב לטענה הזו שפורסמה על ידי גולש ברשת X וציין כי "אמרת את האמת האמיתית" - עמדה תמוהה במיוחד לנוכח העובדה שאחד המהדהדים של תיאוריה זו הוא הרוצח האנטישמי רוברט באוורס, שתקף את בית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג ורצח 11 בני אדם.

שורה של התבטאויות בעייתיות 

ההתבטאות האחרונה של מאסק היא חלק משורה של פרסומים וטענות שלו לפיהם יש גורמים בקהילה היהודית שפועלים להקטנת הרוב הלבן במערב.

אמנם הוא טורח לציין כי השנאה לאדם הלבן אינה תופעה שמופצת על ידי "כל הקהילות היהודיות", אולם לדבריו, היא מקודמת על ידי הליגה נגד השמצה ש"תוקפת שלא בצדק את רוב מדינות המערב (הלבנות א.ג.), זאת למרות שרוב המערב תומך ביהודים ובישראל".

אילון מאסק, בעלי X, צילום: אי.אף.פי

על פי מאסק, הסיבה למציאות הזו נובעת מכך ש"היהודים לא יכולים, לפי השקפת עולמם, למתוח ביקורת על האנטישמיות של קבוצות מיעוט לא לבנות, זאת למרות שאלו מהוות את האיום המרכזי עליהם".

הליגה נגד השמצה מצידה כן ציינה כי העלייה באנטישמיות בארה"ב אינה רק מצד קבוצות עליונות לבנה, אך הוסיפה כי קבוצות אלו הכפילו ב-2022 את הפעילות שלהן נגד היהודים במדינה.

הפגנת תמיכה בישראל והתנגדות לאנטישמיות בוושינגטון, צילום: אי.פי.אי

למרות עובדה זו, מאסק תקף לא פעם את הארגון וציין שהוא מקדם גזענות נגד לבנים. "אני פגוע מאד מהמסרים של הליגה נגד השמצה וגם של קבוצות אחרות שמקדמות למעשה גזענות אנטי לבנה או גזענות אנטי אסייתית, מכל סוג שהוא. נמאס לי מזה ועל הADL (הליגה נגד השמצה) להפסיק בכך מיד" כתב מאסק באחד הציוצים שלו.

הסיפור של מאסק והליגה נגד השמצה החל לפני זמן מה, כאשר הארגון, יחד עם ארגונים אחרים שפועלים נגד ביטויי שנאה ואנטישמיות, ציינו כי חלה עלייה משמעותית בהתבטאויות מסוג זה ברשת החברתית X מאז שאיל ההון השתלט עליה. מאסק מצידו, דחה את הטיעונים הללו ואף איים בתביעת דיבה נגד הליגה, בטענה כי הפרסומים שלהם פגעו בהכנסות של X.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר