בדו"ח הרבעוני האחרון של חברת מטא, שפורסם בשיום חמישי האחרון, התייחסה החברה לאיומים פוטנציאלים וטענה כי סין היא מקור הולך וגובר להשפעה סמויה ולקמפיינים של דיסאינמפורמציה שמופצים ברשתות החברתיות, שעלולים להחמיר עם ההתקדמות ביכולות הבינה המלאכותית.
לפי הדו"ח, רק רוסיה ואיראן מדורגות מעל סין בכל הנוגע לקמפיינים מהסוג הזה, הכוללים בדרך כלל שימוש בחשבונות מזויפים, בוטים ושיטות אחרות שנועדו "לתמרן את הדיון הציבורי למען מטרה אסטרטגית".
סין קוראת לקיום שיחות בנושא השליטה בבינה מלאכותית. ארכיון צילום: רויטרס
"האנשים שמאחורי הפעילות הזו השתמשו בחשבונות מזויפים עם תמונות פרופיל ושמות שהועתקו ממקומות אחרים באינטרנט כדי להתיידד עם אנשים מכל העולם", טענו במטא בהתייחס לפעילות הסינית. "הם התחזו לאמריקנים כדי לפרסם תוכן בפלטפורמות שונות ולעורר דיון".
דיסאינפורמציה ופייק ניוז בפייסבוק התגלו כבעיות מרכזיות לקראת הבחירות בארה"ב ב-2016, כאשר שחקנים זרים, בעיקר מרוסיה, הצליחו לעורר דיונים נרחבים בין המחנות השונים בארה"ב, לעורר מחלוקות ולהפעיל את הרגש הציבורי, בעיקר מתוך כוונה לתמוך במועמדותו של המועמד דאז דונלד טראמפ.
אם יעלו דיונים על סין – בייג'ינג תתערב
רק בחודש אוגוסט האחרון, הסירה מטא קמפיין דיסאינפורמציה הקשור לסין. החברה אמרה שהיא הסירה יותר מ-7,700 חשבונות פייסבוק הקשורים לרשת סינית, אותה תיארה בזמנו כ"מבצע ההשפעה החשאי הגדול ביותר בעולם".
לטענת החברה, אם סין תתפוס נקודה מרכזית בשיח הפוליטי בארה"ב ובאירופה בעת מחזורי הבחירות הקרובים, "סביר להניח שנראה פעולות השפעה מצידה של סין המכוונות להשפיע על הדיונים האלו".
"במקביל, ככל הוויכוח הפוליטי באירופה וארה"ב ימשיך להתמקד בתמיכה באוקראינה, אנו צפויים לראות ניסיונות רוסיים להתערב בדיונים האלו ולנסות להשפיע על דעת הקהל והפוליטיקה באותם המקומות", כך הוסיפו במטא.
ויש, איך לא, את סכנת ה-AI
עוד טענו בחברת האם של פייסבוק ואינסטגרם כי עליית הבינה המלאכותית הגנרטיבית, יוצרת אתגרים נוספים בכל הנוגע להפצת דיסאינפורמציה. יחד עם זאת, במטא טוענים כי השקיעו רבות בבינה מלאכותית, המסייעת לזהות תוכן ומדיה ממוחשבים המפרים את מדיניות החברה.
"בעוד שהשימוש בבינה מלאכותית על ידי גורמים שונים, שנעשה במטרה להפיץ קמפיינים של השפעה ודיסאינפורמציה, היה עד כה מוגבל ולא יעיל, אנו נשארים ערניים ומוכנים לתגובה ככל שהטקטיקות שלהם יילכו ויתפתחו", כך לדברי מטא.
יחד עם זאת, במטא הזהירו כי הבחירות הקרובות בארה"ב יביאו ככל הנראה לגידול ב"תוכן סינתטי", כאשר הכוונה היא לתוכן מלאכותי שיוצר על ידי בינה מלאכותית. בחברה טענו כי "בדיוק כפי שהפוטנציאל לתוכן מלאכותי עלול לגדול, כך גם ההגנות חייבות להתרחב".
בביקורת שהופנתה לממשל האמריקני, טענו בחברה כי בעוד שמומחי תעשייה וגורמים מהחברה האזרחית, חולקים מידע הקשור לקמפיינים של השפעה ודיסאינפורמציה, "הממשל הפדרלי השהה מאז חודש יולי את שיתוף האיומים שלו הקשור להתערבות בבחירות על ידי גורמים זרים".

