בשל סכנת קרינה? מכירות האייפון נעצרו

הרשויות בצרפת אסרו את מכירת האייפון 12, בטענה שלמכשיר הפופולרי, שהושק ב-2020 ושעדיין נמכר במדינה, יש קרינה אלקטרומגנטית גבוהה מהמותר • אם אפל לא תבצע לו עדכון, בצרפת עלולים לבצע ריקול לכל המכשירים שנמכרו במדינה • האם מדינות נוספות ילכו אחריה?

אייפון 12. צילום: רויטרס

רגע לאחר שחשפה באופן רשמי על צאתו של האייפון 15, צרפת הודיעה אתמול (שלישי) כי היא אוסרת על מכירת דגם ישן של המכשיר הפופולרי של אפל, האייפון 12, בשל קרינה אלקטרומגנטית גבוהה מהמותר.

הארגון האחראי על הנושא במדינה, הפועל מטעם הממשלה המקומית, אמר גם לענקית הטכנולוגיה לתקן את הקרינה בטלפונים הקיימים באמצעות עדכון תוכנה, אחרת – היא תיאלץ לבצע ריקול לכל מכשירי האייפון 12 שנמכרו בצרפת. ארגונים דומים בגרמניה ובספרד הודיעו שהם יבחנו את ההחלטה, מה שמעיד על כך שייתכן שההחלטה הצרפתית תביא מדינות אחרות לבצע החלטה דומה.

השקת האייפון 15

האייפון 12 שוחרר לחנויות בספטמבר 2020, והוא עדיין נמכר ברחבי העולם. מאפל נמסר כי היא לא מסכימה עם החלטת הארגון, וגם שהיא העבירה לו את תוצאות המעבדה שהיא ביצעה בעצמה וגם של גורם מצד שלישי, מה שמוכיח, לדבריה, כי המכשיר עומד בכל התנאים – של צרפת ושל מדינות רבות נוספות.

יש לציין כי למרות השם הרע שיצא לקרינה האלקטרומגנטית, ארגון הבריאות העולמי אמר כי על פי מחקרים רבים, אין כל ראיה שמצביעה על כך שחשיפה לרמת קרינה נמוכה אכן מזיקה לבני אדם.

הריקול בדרך? אייפון 12, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר