הסיוט הולך ומתממש: כלי הבינה המלאכותית שיקל על האקרים לגנוב מידע

צ'טבוט חדש בשם WormGPT הופץ לאחרונה בפורומים מחתרתיים ככלי שבאמצעותו ניתן לזייף בקלות ובצורה אמינה מיילים – ובכך "לעקוץ" עסקים • "האויב הגדול ביותר של ה- ChatGPT"

האקר משתמש במחשב. צילום: GettyImages

ה-ChatGPT הפך בחודשים האחרונים לתופעה של ממש, כשמיליוני משתמשים ברחבי העולם החלו לשוחח עם הצ'טבוט המבוסס בינה מלאכותית, בין אם למטרות שעשוע או רציניות. למרות זאת, לפי דיווח חדש, ישנם כאלו שהחליטו לנצל את הפופולריות של הצ'ט – ולהפנות אותו לכיוונים רעים.

על פי ממצאים שעלו באתר SlashNext, כלי של בינה מלאכותית גנרטיבית חדש הנושא את השם WormGPT הופץ בפורומים מחתרתיים כדרך מתוחכמת שבאמצעותה ניתן "לעקוץ" עסקים ולבצע נגדם תקיפות דיגיטליות, בכך שהיא מאפשרת לגנוב פרטים בצורה קלה.

האקר (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

"הכלי מציג את עצמו כאלטרנטיבה להאקרים של צ'אטים של GPT, שעוצבו למען מטרות זדוניות", אמר חוקר האבטחה דניאל קלי. "פושעי סייבר יכולים להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי ליצור באופן אוטומטי מיילים מזויפים שיותאמו באופן אישי לנמען, מה שיעלה את הסיכוי להצלחת התקיפה". מייצר הכלי אף הגדיר אותו כ"אויב הגדול ביותר של ה-ChatGPT, שמאפשר לך לעשות כל מיני דברים לא חוקיים".

העובדה ש-WormGPT פועל ללא גבולות אתיים שהוגדרו מראש, מדגיש את הסיכון שמהווה הבינה המלאכותית הגנרטיבית, שאף מאפשרת להאקרים לפתוח במתקפות כאלו בקלות ומבלי להתמודד עם ההשלכות הטכניות של המתקפה. "אפילו פושעי סייבר עם יכולות מוגבלות יכולים להשתמש בטכנולוגיה הזו", ציין קלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר