הדור הבא של Chat GPT: חזק יותר, לא מהפכני

חברת OpenAI השיקה אמש את הגרסה החדשה של המנוע של שירות התשובות והמשימות הפופולרי ChatGPT

"מוגבל", "מלא פגמים" ו-"מלהיב רק בהתחלה". את ההגדרות הללו העניק לגירסה החדשה של Chat GPT – מנוע התשובות והמשימות מבוסס הבינה המלאכותית (AI) שסחף את הרשת בחודשים האחרונים – לא פחות מאשר סם אלטמן, מנכ"ל החברה שמפתחת אותו – OpenAI.

אתמול הכריזה החברה על השקת GPT-4 שיחליף את גרסת GPT-3.5 בה נעשה שימוש כיום. הכוונה בגרסה חדשה של צ'אט GPT היא בעצם גירסה חדשה של הטכנולוגיה שמתחת למכסה המנוע של השירות, במסגרתו ישתפרו הביצועים של צ'אט GPT ויתווספו אליו יכולות חדשות. המנוע החדש יהיה זמין לציבור הרחב רק במסגרת מנוי ChatGPT Plus שעלותו 20 דולר בחודש.

גישה חינמית יכולה להתאפשר לחלק ממשתמשי מנוע החיפוש "בינג" של מיקרוסופט. הגרסה הכי עדכנית של בינג מבוססת על GPT 4 ומתפקדת כמו צ'אט GPT, אך זמינה בפועל רק למעגל משתמשים מוגבל שיילך ויתרחב בהדרגה לכלל המשתמשים בעולם. מנוע החיפוש המשודרג של מיקרוסופט צפוי להתחרות ראש בראש עם "בארד", מנוע החיפוש מבוסס הבינה המלאכותית עליו הכריזה לאחרונה גוגל.

צ'אט GPT הוא המוצר המפורסם ביותר מבין שורה של שירותים מבוססים בינה מלאכותית שהתפרסמו לאחרונה. הן חשפו לראשונה בפני הציבור הרחב את ההתקדמות המהירה ומרשימה אליהן הגיעו טכנולוגיות בינה מלאכותית בשנים האחרונות. מנוע התמונות דאלי ומידג'רני הציגו לציבור את האפשרות ליצור יצירות אמנות באמצעות תיאור טקסטואלי.

צ'אט GPT שהתפרסם מייד לאחריהן, הציג הרבה מעבר ליכולות השיחה עם בוטים שהכרנו עד הופעתו. אפשר לשאול את הבוט שאלות עובדתיות, למשל על אירועים היסטוריים, ולקבל סיכום מסודר, מבוסס על יכולות ניתוח הטקסטים שהבינה המלאכותית מצאה ברשת. אפשר לבקש ממנו משימות כמו ניסוח רשימות, מתכונים או מאמרים ואפילו לכתוב קוד תוכנה. אפשר גם לשנות את אופן ניסוח השאלות כך שהמערכת תייצר תשובות, רשימות ומאמרים מדויקים יותר.

כך צ'אט GPT שינה את עולם החיפוש הדיגיטלי והעביר אותו מעולם של חיפוש לעולם של תשובות. מעולם שבו המשתמש מחפש ברשת מידע, ומקבל כתשובה רשימה של מקורות מידע אחרים – לעולם שבו המערכת מסוגלת להבין את השאלה (או המשימה) שהמשתמש מנסח – ולהגיש לו את התשובה כשהיא כבר אפויה ומוכנה.

בגירסה החדשה של הצ'אט, אחת היכולות הבולטות היא האפשרות לחפש לא רק על ידי טקסט – אלא גם באמצעות תמונה. כך למשל, משתמשים שבדקו את הצ'אט, הזינו אל תוכו תמונה של "מם" אינטרנטי, שכלל טקסט קצר ותמונה, וביקשו ממנה להסביר מדוע מה שרואים ב"מם" הוא מצחיק. לפי שעה היכולת של הגרסה החדשה כולל אך ורק הזנה של תמונות יחד עם טקסט לצורך קבלת תשובה טקסטואלית. היכולת להזין טקסט ולקבל תוצאה בצורת תמונה (כמו בשירות הבינה המלאכותית דאלי) כנראה תתווסף בגרסאות הבאות.

שיפורים נוספים בגרסה החדשה, שאומנה במשך 8 חודשים, הם בדיוק של התשובות שמספקת המערכת. בגרסה החדשה צנח הסיכון לקבל תשובות "אסורות", וגם מידת הדיוק העובדתי השתפר. ומה באשר לאקטואליות המידע? למרבה האכזבה, גם הגרסה החדשה לא מעודכנת בחומרים שפורסמו ברשת לאחר ספטמבר 2021.


למרות חוסר ההתלהבות העצמית שהביע מנכ"ל OpenAI, הרשת בכל זאת גועשת. מאז ההשקה אתמול בלילה הרשת התמלאה בניסויים שבוצעו באמצעות המערכת כדי להמחיש את יכולותיה החדשות. גולש אחד טען שהגרסה החדשה הרבה יותר טובה בניסוח תביעות משפטיות והציע שימוש עתידי מעניין – משלוח אוטומטי של כתבי תביעה לספאמרים בלחיצת כפתור. גולש אחר הראה כיצד המערכת לקחה פתק נייר ובו שרטוט של אתר אינטרנט, והפכה אותו לקוד שבאמצעותו אפשר היה להקים את האתר בפועל. שימוש אחר שנמצא היה לתת למערכת לבחון חוזה חכם של המטבע הקריפטוגרפי את'ריום, והמערכת חזרה עם הצעות לחורי אבטחה שניתן היה לנצל לרעה בחוזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר